Sinfonie

Trådstartare
För några timmar sedan satte sig min lillebror på min katt Spurs svans, givetvis av misstag, samtidigt som han lyfte upp henne i knät.
Det var först när han märkte det som hon fräste till, och sprattlade sig iväg.

Jag klämde genast på bakbenen och svansen när jag fick veta det, så inget var brutet, jag kunde inte känna något fel, och hon brydde sig inte.
Däremot om jag lade svansen mot rumpan morrade hon genast och började fräsa så hon fick vara ifred i några timmar.
Sen så morrade hon så fort någon petade henne bakom frambenen, och bakbenen skakade när jag nuddade dem.
Och nu ligger hon gömd under tv bordet och slåss om man kommer nära.

Jag hoppas verkligen inte att det är allvarligt, katten har varit med om endel, men aldrig morrat och fräst när hon haft ont så jag är väldigt orolig.
Det blir förmodligen veterinär imorgon.
Min stackars kisse :cry:

Sv: Svansont

Usch, låter inte alls bra. :( Bäst att ni tar henne till veterinär imorgon.
Hoppas det inte är så allvarligt!

Igår morse var hon mycket bättre, jag kunde klappa henne, och fick lyfta henne, men ringde veterinären för säkerhetens skull som sa att det troligtvis var en stukning, och om hon inte blev bättre skulle jag komma in med henne.

Och hon blir bättre hela tiden nu :)
Visserligen fräser hon åt den andra katten så fort hon är i närheten, och låter ingen annan än mig pilla på rumpan.
Jag får klämma över hela henne nu, bara precis på högersidan av svansroten där hon morrar lite grann, så hon har verkligen blivit bättre snabbt.

Och hon kompenserar sitt fräsande och morrande med att spinna högre än nånsin :love:

Det vet jag.
jag har klämt även idag. hon piper lite om jag trycker där hon har ont.
Och hon är sitt vanliga jag, stryker sig mot allt. så jag har svårt att tänka mig att det är för att hon har ont, även om hon kommer att vara under ständig uppsikt en tid framöver.

Nu kan jag klämma i stort sett hur mycket jag vill vid svansroten, och jag har tagit upp det med en veterinär som tyckte att hon inte behövde åka in på någon koll.
Och hon beter sig som normalt igen :)

Våran ena stallkatt klämde också svansen,men då bröts även svanstippen!

Han sprang runt inne i stalldelen där en hösilagebal skulle ställas..Och ja,han hamnade under den,drygt 300 kg på liten 4månkattunge..
Ett vrål,och höbalen åkte upp snabbt och iväg for katten,lite halt och stel och med en hängande svans!

Iväg till vet för kontroll,och endast svansen var bruten..Man kan se lite på tippen längst ut!

Så,dom verkar klara en hel del:o
15942038.jpg

Jomen visst verkar de nästan klara av allt, jag är helt fascinerad.

En ur kattens senaste kull, tog sig ut på balkongen och ramlade ut ett par våningar. Mamma hittade stackaren pipandes i gräset. Då var han drygt tre veckor..

Liknande trådar

Övr. Katt Vänder mig till de som är insatta i katters sociala relationer och deras signaler sinsemellan. Har 2 katter, en hona 8 år och en hane 12...
Svar
0
· Visningar
1 008
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama