svanslängd?

Sv: svanslängd?

Hola,
En del vill ju ha jättelång (och helst tjock) som nästan går i marken.

Personligen klipper jag av min hästs svans ca 10 cm från marken eftersom hon annars trampar av sig den när hon ryggar mm.

mvh Eva

hur lång ska svansen va på en quarter?
För att det ska va snyggt på tävling och så...

Svansen skall alltid vara så tjock som möjligt, dock skall den vara "tight" upptill...inte spreta (ordnas lätt på tävling med hårspray). Svanslängden är vanligtvis på en reiner klippt ovanför kotan eftersom den annars lätt trampar ur tussar av den under en ryggning precis som Eva säger...på en pleasure/halter modell skall dock svansen vara mycket längre...i stort sett svepa jämsmed marken....

Ja, fast ber dom om en backup och den är så lång så finns risk att dom kliver och sliter av den, eller drar ur lösvansen:D

Jag har den så lång det går, ca 3-4 cm från marken.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
457
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter