Svansen åt vänster

Limelight

Trådstartare
När jag är ute och kör min häst så håller han svansen nästan hela tiden lite lite grand åt vänster. Han kan även ha huvudet snedställd lite grand åt vänster när man kör. I skritt och trav.
Har börjat fundera om det är något hästar bara får för sig att göra, eller om det kanske är något som är fel?.

Kör han hemma enbart som hobby.

Sv: Svansen åt vänster

Ibland, när hästen har svansen på sne, är den sned i bäckenet. Ta ut en duktig kiropraktor och låt denne titta på hästen! :)

Oj, kan det vara så allvarligt. Han går med den enbart jätte lite åt vänster, men det kanske inte spelar någon roll hur mycket.
Hoppas det inte är så allvarligt...

Jag har faktiskt ringt och bokat kiropraktorn och den kommer om 2v. Hade inte tid innan dess och så har jag hunnit fått hem en ny häst som ska kollas över för ren rutinkontroll.
Tur att jag redan bokat, för man får vänta jättelång tid när man bokar :crazy:.

Det kan vara muskelspänningar också - jag hade en som alltid hade svansen "halvmycket" åt vänster, hon behandlades regelbundet av duktig Equiterapeut som aldrig kom åt det ordenligt.

Tyvärr fick jag inte möjlighet att utreda henne ordentligt själv då hon förolyckades. Annars hade jag nog kommit på vad det var. Hon var rejält öm i stora lårmuskeln den gången jag masserade henne (2005).

Jag måste säga att det är lite konstigt med huvud åt vänster och svans åt vänster då svansen brukar "hålla sig i mitten" i stället för att balansera åt höger vid vänsterställning av huvudet om de har problem. Jag tror att du kommer att få svar snart.

Tråkigt att höra att du inte hann få ordning på henne :(.

Får hoppas på att det inte är så stort problem med han så det går att åtgärda fort eller att han kanske bara är sådan när man kör han.

Muskelspänning låter kanske lite bättre än snett bäcken, men vet att båda två kan ta lång tid att åtgärda ...

Hann? :D

Hon var inte halt en dag innan in hovbensfraktur och sprang in 100 000 med svansen åt vänster... :love:

Men du, jag yrar :o - normala hästar HAR svansen åt samma håll som de har huvudet/böjningen på kroppen.

Jag hade ett av mina projekt i huvudet när jag skrev förra inlägget. Henne vet jag inte ens om det GÅR att få ordning på. Men hon är tvärt om mot alla "regler". nästan och rumpan åt vänster och svansen åt höger eller rakt bak.

Aha, trodde du fick ta bort henne eller något sådant innan hon starta, där ser man. Svansen åt vänster kan alltså betyda bra häst :D. hehe, skoja bara :).

Min gammelpålla gick och ställde huvudet åt vänster och svansen åt vänster vid körning. Hon hade ont i en tand, när det fixades försvann problemet.

Det är nog inte tänderna på min pålle som är fel, han är nyss kollad i munnen.

Aha, trodde du fick ta bort henne eller något sådant innan hon starta, där ser man. Svansen åt vänster kan alltså betyda bra häst :D. hehe, skoja bara :).

Japp - svansen åt vänster = bra häst och svansen åt höger = dålig häst! :rofl::rofl:

Nä hon var en kanonmärr som klarade av alla mina misstag... :love::love:

Därför får hon alltid pryda min avatar även om hon bara var en liten räka när bilden togs.

Japp - svansen åt vänster = bra häst och svansen åt höger = dålig häst! :rofl::rofl:

Nä hon var en kanonmärr som klarade av alla mina misstag... :love::love:

Därför får hon alltid pryda min avatar även om hon bara var en liten räka när bilden togs.

Då vet jag att om jag ska någon gång i livet skaffa mig en starthäst så ska jag fråga vilket håll den håller svansen åt :D :rofl: :D

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka