svanka eller kutrygga?

Messy

Trådstartare
asså...
vissa svankar som satan (ryttaren :p ) över hindret, å andra är mer som "bollar"...
jag med min naturligt asdåliga hållning ser såklart ut som en påse nötter... :cool:
ska jag jobba på en svank eller går det bra å va lite rundad i ryggen?

lägger till: självklar "så länge man inte stör hästen"... :D

Sv: svanka eller kutrygga?

Det bästa är väl att alltid sträva efter den korrekta, mjuka och följsamma sittsen. Ingen av oss är ju full lärda, så det är bara fortsätta träna. :p

Vet inte hur just du serut när föreställer en påse nötter men det låter inte särskillt frestande. :p

20051015equitBRARodrigoPessoa.jpg

51Malin%20Baryard.jpg

P3095961.jpg

Tycker detta är bra sittser, tycker dom verkan "kutar" eller "svankar".

ja malin ser man ju på!
hon "kutar" ju snarare än svankar...
jag menar inte dubbelvikt över hästen när jag säker kutar :p

men håll med om att vissa verkligen SVANKAR...

Ja lite faktiskt. Jo det finns dom som VERKLIGEN svankar eller VERKLIGEN kutar, helt överdrivet mkt. :p

Ska man välja mellan två onda ting så välj kuta. Inte svanka.
Av den enkla anledningen att det är bättre för din kropp vid tex landning.

Annars är det bara att kämpa på och sträva efter att hålla så rak rygg som möjligt :banana: :p

BeezieMaddenPB04-13681.jpg

Beezie Madden i snygg sits med minimalt kut.

0,2299,OID1993292,00.jpg

Roffe - en annan stilist. Sen att han är dryg är en annan sak... :p

Senast ändrad av en moderator:

ja, över hindret spelar det väl ingen större roll om du kutar lite. men på marken är det det största misstaget du kan göra då du bara rider framdelen och kan alltså inte få upp hästen när du rider mot ett hinder.

ja, över hindret spelar det väl ingen större roll om du kutar lite. men på marken är det det största misstaget du kan göra då du bara rider framdelen och kan alltså inte få upp hästen när du rider mot ett hinder.

ja det är något jag HELA tiden får påminna mig själv om i dressyren!!!
jag har lätt att falla fram om det händer något "oväntat"...
men blir bättre, öva öva...
tänker på det JÄMT nu...

ser fram emot å börja hoppa med pålle!!!!

skickar in en skrytning... :p
pålle har ALDRIG hoppat riktigt hinder, så hoppade hon ett plasthinder på 70cm här om dagen!!! jag var såååååå glad!!!!

(har skuttat i skogen innan)

så nu j*ar kommer vi ;)

ja det är något jag HELA tiden får påminna mig själv om i dressyren!!!
jag har lätt att falla fram om det händer något "oväntat"...
men blir bättre, öva öva...
tänker på det JÄMT nu...

du kan låtsas att du har ett osynligt ryggstöd som går upp från sadeln, luta dig mot det. ha det här "ryggstödet" bakom dig vart du än är sen, t.ex. vid matbordet, på promenad eller framför datorn. sitt och njut ;)

Marcus Ehning tycker jag har en hoppstil som jag lätt skulle kunna döda för att få!:cool: Så följsam och mjuk - allt ser så lätt ut.

Gitaniaehning.jpg

marcus-ehning-winner2.jpg

Han har väl mer den "svankiga" stilen.

var isåfall lite mer rundad i ryggen, det ger en mer följsam sits.

du kan låtsas att du har ett osynligt ryggstöd som går upp från sadeln, luta dig mot det. ha det här "ryggstödet" bakom dig vart du än är sen, t.ex. vid matbordet, på promenad eller framför datorn. sitt och njut ;)

hehe :D säkerhetsvästen från 1990 på igen mao ;)
å ridspöt bakom ryggen :)

ahhh jag behöver en bra instruktör å en hel häst mer än 1månad ;) så jag kommer igång nån gång!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
404
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka