Svalkande bad...

eyz

Trådstartare
... har jag hört kan vara bra när barnet har hög feber. Men hur svalt ska det vara för att ha effekt men inte vara för kallt?

Sv: Svalkande bad...

När grabben hade mkt hög feber så fick vi råd av läkare att bada honom men absolut inte i kallt vatten (inte kallare än normalt badvatten).
Läkaren sa då att det inte är badvattnet som sänker febern utan att det var när man kommer upp ur badet som kroppen kyls ner på ett bra sett.

Ok, ja det är ju en påtaglig avkylning när man går upp. Låter vettigt.

Håller med. Man kan ju tänka sig själv hur det vore att ha feber, och alltså frysa som man ju faktiskt gör, och bli m´nedstoppad i ett svalt bad... Huh!
Eyz: Hoppas han snart mår bättre :)!

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
962
Senast: Dunet
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 141
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Småbarn För mindre barn som ska lära sig läsa. Har ni några tips på några som är bra? Har sett att det finns något som kallas läståget 1 2 och...
Svar
19
· Visningar
573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka