Svala ställen i Stockholm

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pollex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 412
Tunnelbanorna brukar snabbt bli varma tycker jag! För att inte tala om bussarna :arghh:. Pendeltåg är dock fina grejer så länge luftkonditioneringen fungerar!
Och inte ens pendeltågen luftkonditionering orkar med alltid nu när det varit så varmt så länge.
Alla öppningar och stängningar av dörrarna gör att den får jobba lite för hårt och ibland överbelastas.
De är tyvärr inte helt dimensionerade för 40 gradig (ja det är ju det i solen) luft som släpps in på varje station dagar i sträck 😑

I måndags när vi var ute och åkte så var de bra! Har läget förvärrats ytterligare? :nailbiting:
Nja. Beror nog mest på tur eller otur om man hamnar på ett där inte Acn överbelastat än.
Och nä man skiter inte i att laga dem 😉
Men alla tåg sover tex inte i depå, så pajade den dagen innan och tåget sov över i tex Märsta så kan den inte lagas förrän nästa kväll eller så när den når en depå 😑

Senast ändrad:
Tunnelbanorna brukar snabbt bli varma tycker jag! För att inte tala om bussarna :arghh:. Pendeltåg är dock fina grejer så länge luftkonditioneringen fungerar!
Tunnelbanan från Sundbyberg är sval nu i alla fall. Framförallt stationerna. Men tåget idag och igår var svalt. Undantaget är t-centralen, eller egentligen hela Centralstationen så den ska du undvika. Utom just där jag jobbar. Men det är ingen allmän plats 😉

Jag har hört om flera som åkt till Ikea för att fly hettan! Tyvärr har vi ingen Ikea som ligger bra till (bebisen gillar inte att åka bil), men sambon tog med ett barn till Willys i helgen och jag tig hela skaran till lekland igår :up:
Det går gratisbuss direkt till Ikea kungens kurva från Vasagatan med ac! Panta stora barnen i leklandet gå till caféet. Njut.

Och inte ens pendeltågen luftkonditionering orkar med alltid nu när det varit så varmt så länge.
Alla öppningar och stängningar av dörrarna gör att den får jobba lite för hårt och ibland överbelastas.
De är tyvärr inte helt dimensionerade för 40 gradig (ja det är ju det i solen) luft som släpps in på varje station dagar i sträck 😑
Är det hemskt så kan man prova att gå. Framåt eller bakåt i tåget. Om man inte har otur då och alla tågets tre aggregat är överbelastade samtidigt.
Nja. Beror nog mest på tur eller otur om man hamnar på ett där inte Acn överbelastat än.
Och nä man skiter inte i att laga dem 😉
Men alla tåg sover tex inte i depå, så pajade den dagen innan och tåget sov över i tex Märsta så kan den inte lagas förrän nästa kväll eller så när den når en depå 😑

Spännande att höra hur det fungerar! Jag har själv märkt fenomenet att temperaturen kan skifta beroende på var i vagnen man är. Men vi var ute och åkte igår och då var tågen svala(re än utomhus)! :up:

Undrar om Aquaria vattenmuseum är svalt eller varmt?
Men det kostar ju..

Regnskogsdelen brukar ju vara rejält fuktig i alla fall, så det pallar jag nog inte när luftfuktigheten är som den är ute! Däremot stänger ju Aquaria för gott i höst, så innan dess måste vi helt klart dit! :)

Det går gratisbuss direkt till Ikea kungens kurva från Vasagatan med ac! Panta stora barnen i leklandet gå till caféet. Njut.

Låter underbart! :D Tyvärr har dock ena barnet ont i foten och behöver vila nu, så jag ser verkligen fram emot de sjunkande temperaturer som enligt prognoserna (förhoppningsvis sanningsenligt :nailbiting:) är på väg. Igår var vi dock här:

6B3185DF-53B9-494C-AE83-0E512EC25D85.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder
  • Bildtråd
Tillbaka