Svala ställen i Göteborg

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Smulu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 740

Smulu

Trådstartare
Läste tråden om "Svala ställen i Stockholm"
Så nu undrar jag exakt samma sak fast för Göteborg.
Ska funka för 3 åring, och 10-åring.

Stadsbiblioteket, så länge man inte sitter på balkongen när man fikar, är mitt favoritställe i värmen. :)
Världskulturmuseet också såklart, Göteborgs bästa museum, har en fin barnutställning sedan typ något år tillbaka. Sjöfartsmuseet är också trevligt med barn, har för vuxna nu en fin utställning om kvinnor som dyker nu. Röda Sten brukar anordna workshops för barn, värt att kolla upp. Generellt brukar det också blåsa kring det området, så det kan vara skönt.
Konstmuseet fungerar såklart också, svalt och lugnt. Hur bra det passar en treåring är jag väl osäker på dock.

Universeum - var svalt, inte överallt, härom dagen när de utlovade 33 grader. Ett tips är att äta medhavd lunch/fika nere i källaren, där var det svalt.

Liknande trådar

Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många... 2
Svar
32
· Visningar
1 513
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 373
Senast: Badger
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka