Svacka....)=

R

ronjaXX

Allt känns så himmla tråkigt nu.. jag och hunden kommer ingen stans, vi står
helt stilla i all utveckling... hadde tänkt att börja på en lydnadskurs men har inte råd för tillfället, utan får vänta till våren..

Känns som jag har lärt honom allt jag kan, men inte helt fläck frit och
när jag försöker "fin slipa" går allt åt helvete... det känns så tråkigt.:(

funderar nu på att lägga lydnaden på hyllan och bara köra spår och sök.. tills vi kan börja på en kurs och få hjälp.

men tänkte nu fråga vad ni tycker, ska jag lägga all lydnad på hyllan eller
ska jag träna det som går bra ibland? hur har ni gjort när det känns så här(om det har varit så)?

Sv: Svacka....)=

Spelar ju ingen roll om ni lägger lydnaden på hullan om du själv inte kan komma längre utan hjälp. För när ni kör igång igen så är ni ju på samma plats som ni är i dag.

Så hellre ge sig nu innan det är för mycket fel i lydnaden.Sen ta hjälp av en bra instruktör som kan trassla upp era problem.

Håller nog med föregående talare.. Känner du att du inte kommer längre så låt bli tills du hittar någon som kan hjälpa dig! Man riskerar att förstöra en massa annars, både för dig å vovven..

Håller med övriga talare, tror bara du kommer att bli mer upprörd o då är man inte konstruktiv.

jag tycker inte att du ska göra något åt lydnaden nu, utan att du ska vänta tills du hittat en bra instruktör. lydnaden blir inte bättre av sig självt, men den blir inte heller förstörd av att inte tränas. kör du lite spår och sök så länge :)

Lägg lydnanden på hyllan ett tag, träna lite tricks istället, är väldigt "kravlöst" & man blir inte lika besviken om man inte lyckas alla gånger!! Men ändå väldigt bra hjärngympa för hunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 708
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka