Sv: Surfa via 3G
Pratade med en kille på tele2 och han kunde inte ge säkert besked om det blir samma hastighet utan att kolla med deras tekniker imorgon, det han kunde tänka sig var att telefonerna inte klarade att hålla den höga överföringshastigheten utan att dessa kunde sinka anslutningen, men han kunde som sagt för lite för att ge säkert besked skulle ringa igen imorgon. Att jag började fundera på det var just att 3 ju har det via sina telefoner och de går ju ut med att de har samma hastighet. I pc paketet från tele2 så får man ett datakort samt ett sim kort som man skall sätta i datakortet, det var här jag undrade om inte det går lika bra att stoppa simkortet i telefonen och koppla den via usb kabeln som jag gjorde när jag kopplade upp via det vanliga 3G abbonemanget, då slipper man ju att köpa kortläsare till datorn (och köpa pc kortet också för den delen) dessutom har vi ju den biten som den första försäljaren pratade om att telefonen troligen har starkare antenn än pc-kortets antenn. Smidigast hade ju varit om man tom kunde ha det som 3 har det på ett simkort så man slipper byta men det är väl att hoppas för mkt. Såg någonstans att det fanns någonting man kunde installera i tel för att den kunde hantera två simkort i stoppade på samma gång får väl leta upp ett sådant annars.