Sur i hagen

S

shalooj

Jag har kanske inte ett problem på det sättet men jag blir bara så ledsen på min pålla när jag ska hämta henne från hagen.
Jag kan komma emot henne (utan att visa grimman) och då står hon jämt kvar och låter mej kela med henne. Men så fort hon får syn på grimman så vänder hon bara rumpan till och går eller travar därifrån. Hon är aldrig dum typ bockar eller liknande. Men man ser på hela uttrycket att hon blir sur (lägger öronen lite bakåt)
Det slutar alltid med att jag får gå efter henne helt enkelt men jag blir bara så ledsen varför hon gör så här, för det är något nytt betende hon börjat med sen i sommras (har haft henne i 3 år) För när jag väl fått tag i henne och binder upp och börjar borsta och fixa och sadla och så så är hon jätte snäll och glad. Och när vi är ute sen och rider är hon också på skitbra humör..
Hmm. jag förstår bara inte varför hon då ska bli sur när jag kommer och ska hämta henne i hagen när hon vet att det ska bli kul att få komma ut och bli riden..

någon som haft liknande problem?:confused:

Sv: Sur i hagen

Testa lite ledarskapsövningar i hagen kanske?

Sv: Sur i hagen

uppenbarligen är det nåt som hon förknippar med grimman som hon innte gillar. Skaver den? Har du hämtat in henne när hon haft ont någonstans? Har hon tyckt det var jobbigt när du har ridit henne? det kan liksom vara vad som helst på det planet. För det är ju inte dig hon går ifrån, det är grimman...

Edit: Happ. Nu var det min tur att dumma mig. Såg att tråden var nästan en månad gammal. Har det blivit bättre? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
1 880
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar