Status
Stängd för vidare inlägg.
M

metropxx

Någon som har/haft en bomlös supreme t sadel?
Vad tycker ni om den rent allmänt?
Hur är kvalitéen på den?

Hur lik är den en "vanlig" bomlös sadel?

Får man tävla i den på tävlingar?

Sv: Supreme t

Den sadeln är inte att rekomendera från min sida iallafall. Jag tror t.o.m att sadeln slutade att säljas för det var bara massa fel..
När jag fick min första så var stigläderfästena krokformade och stiglädren gled av under mitt första ridpass! Jag skickade tillbaka sadeln och skulle få en ny variant där man kunde låsa fast stiglädrena. Nu kunde jag iallafall sitta säkert i sadeln. Det var en bred kanal undertill, mycket bra, dock så tunna paneler att sadeln iallfall låg ann mot ryggraden med ryttare på. Klämde vid manken på en häst med knappt någon manke alls. Man fick inte alls kontakt med hästen som jag skulle få tydligen, kändes som man satt 2 dm ovanför och vinglade. Inga bra knästöd, dålig kvalitet på lädret, en usel sadel helt enkelt! Det sämsta köpet jag någonsin gjort, jag hade för bråttom, men man lär sig av sina misstag. Jag sålde sadeln ögonblickligen, den var inget för mig och min häst. Den är godkänd för tävling. /Hanna

oj då.
har fått erbjudande att köpa en ganska billigt, min nuvarande sadel har blivit för trång och tänkte ha supreme tills jag har sparat ihop till en ny bom sadel, vill ha en Daupnir, men det kan nog ta en halvår innan jag kan köpa en.

men då får jag leta vidare.

Var tyvärr också enbart missnöjd med den sadeln. Vet också flertalet som även dem var det, då de fick snea, dåligt sydda och konstruerade sadlar som inte alls var som de utlovades.

Jag var inte bara missnöjd med min sadel, det var totalt livsfarlig!

Jag köpte den som nr 2 efter återförsäljaren, dvs den var begagnad med en tidigare ägare. Men den var helt felsydd i stigläderfästena vilket gjorde att stiglädren gled av haken så fort det kom lite vikt i. Jag tappade stiglädrena ute ett par gånger innan jag fick börjat fästa med stripes. Helt livsfarligt när de släppte! Var man mitt i en lättridning eller stående i en galopp så var det bara min braiga balans som räddade mig från att ramla av när "benet försvann" under mig. Återförsäljaren vägrade ta något ansvar eller ge någon hjälp, hon åberopade att jag köpt den begagnad så lagen var inte på min sida... Kan ju säga att jag aldrig skulle köpa nån mer produkt från det företaget...

Innan jag sålde den vidare så svetsade vi ihop så haken blev en ring och stiglädret inte kunde komma ur. Men då funkade ju bara vanliga dubbla läder o jag vill bara ha T-stigläder.

I övrigt var sömmarna sneda och dåliga. Men jag gillade ändå själva sadeln, kort o jag satt gott i den. Men den passade heller inte hästen, vilket var anledningen att jag sålde.

Senast ändrad:

Tack för info.

Då ska jag nog inte köpa den.

Den såg fin ut, men kan säkert hitta något annat bättre, billigt innan jag köper min dröm sadel.

Tack för info.

Då ska jag nog inte köpa den.

Den såg fin ut, men kan säkert hitta något annat bättre, billigt innan jag köper min dröm sadel.

Köp en billig bomlös sålänge typ hööks/börjes de duger ju för en kortare period.

Annars gillar jag stallvrås sadlar(bomlösa) inte så dyra men jättebra.

Köp en billig bomlös sålänge typ hööks/börjes de duger ju för en kortare period.

Annars gillar jag stallvrås sadlar(bomlösa) inte så dyra men jättebra.

Tyvärr tycker jag inte alls om vanliga bomlösa sadlar, det var därför jag tänkte på supreme t då den ser ut som en bomsadel.

Till trådskaparen:
Jag har en Star Trekk island som jag är supernöjd med. Den är bomlös men med ett koppjärn i framvalv och någon typ av skenor som gör sadeln lite mer stabil. Ser precis ut som en bomsadel och man sitter väldigt bra i den. Inte så fasligt dyr är den heller. Det kanske kan vara något? :idea:

jag skrev precis att ST sadlarna ser precis ut som bomsadlar men det inlägget försvann av någon anledning men nu skriver jag det igen och hoppas det kan va kvar...

spjuver du kan kanske visa bild när den ligger på din häst/du rider i den?

Det finns jättefina bomlösa sadlar som man inte ser annorlunda ut.

Framförallt Masterback Icelandic o. dylika masterback sadlar ser ju "normala" ut. Sen finns Sensation Ride och Freeform men då är de lite "sydda" på ett annat sätt.

Även jag köpte av återföräljare och fick en dålig sadel och dåligt bemötande. Sadeln var jätte sned och ojämn i bossorna + att den blivit knäckt så att ena sidan av sadeln var helt sladdrig medan den andra var stel som på en bomsadel.
När jag meddelade försäljaren och sände tillbaka sadeln fick jag tillsvar att felen var inget som inte skulle gå tillsig av sig själv när man red i den och det var en rea sadel så skulle därför inte ha någon ångerrätt. Men fick iaf tillbaka mina pengar tillslut fast minus frakten för tur och retur som jag fick betala sammanlagt 1000 kr för. Inte heller jag kommer att köpa något av detta företag igen.

Jag köpte min av en användare här på forumet. Efter några månader började gummihöljet på lägret (?!) spricka, och lädret började "mögla". Går inte att få bort.
Kontaktade återförsäljaren som inte tog något ansvar alls, utan menade att eftersom jag köpt den i andra hand samt att den slutat säljas så sket hon fullständigt i mig och min sadel. Hon kanske inte sa så, men hon var i alla fall allt annat än trevlig.

:grin:
Vill skriva ut hennes namn så hon går i konkurs, hehe. :angel:

Kontaktade återförsäljaren som inte tog något ansvar alls, utan menade att eftersom jag köpt den i andra hand samt att den slutat säljas så sket hon fullständigt i mig och min sadel. Hon kanske inte sa så, men hon var i alla fall allt annat än trevlig.

:grin:
Vill skriva ut hennes namn så hon går i konkurs, hehe. :angel:

:confused::confused: :confused:

What?
Om jag köper en grej av någon, begagnad, dvs. i andra hand, så kan väl knappast den ursprungliga försäljaren lastas för att något blev fel?

Isåfall borde du väl vara arg på personen som med berått mod sålde en skitsak till dig.

Om jag te.x köper en begagnad sadel som från början såldes av HÖÖKS och om jag sedan är missnöjd med den så kan jag väl knappast lasta Hööks för detta?!

Otroligt! ag tycker att det är lite av en hetsjakt på denna "åteförsäljare".
Skärp er! :mad:

Äsch, men allt var så OTROOLIGT perfekt med sadeln när den kom, sen vill hon inte veta av den alls. En "jag kan tyvärr inte göra något, men fler har haft problem" hade ju varit trevligare.

Säljer hon dåliga sadlar tycker jag hon borde informera om det istället för att vara otrevlig.

Du köpte ju inte ens sadeln utav ÅF. var arg på den som sålde sadeln vidare till dig istället! :grin:

ÅF säljer ju dessutom inte den typen av sadlar längre, och verkar dessutom ha en hel del nöjda kunder! Undrar vad det beror på? :angel:

"Säljer hon dåliga sadlar tycker jag hon borde informera om det istället för att vara otrevlig. "

Jag fattar inte varför du tycker att en ÅF har något att göra med något som DU själv köpte PRIVAT i ANDRA HAND .... ??

Säger nog mer om dig än om återförsäljaren tycker jag... :grin:

Senast ändrad av en moderator:

De nöjda kunderna strålar genom i denna tråd :grin:

Sadeln var inte sönder när jag köpte den, och ringde åteförsäljaren för att höra om det var normalt, och om man kunde byta hos tillverkaren eftersom felet nog inte var varken mitt eller förra ägarens.

Man behöver inte vara otrevlig tycker jag.

Sen är det klart att hon bara har nöjda kunder, om man kollar på hemsidan har hon ju inte gjort varken någon "missnöjda kunder 2007", "missnöjda kunder 2008" eller "missnöjda kunder 2009" - sida :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 708
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 057
Senast: iNHALE
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka