Superstark hund

Antikatanten

Trådstartare
Har alltid haft stora hundar. Nu har jag en ganska stor cane corso som väger 42 kg. Har aldrig haft problem att få hundarna att inte dra i kopplet och det gör inte den här heller MEN rätt som det är finns det en katt eller ekorre i buskarna bredvid vår promenadväg. Jag ser dem inte men hunden känner vittringen och vips kastar den sig in i snåret eller ner i ett jättedike och jag som inte märkt något ramlar omkull eller följer med genom en häck o s v. Hur tusan ska jag får stopp på det här?

Liknande trådar

Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 832
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 952
Senast: Sel
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 707
Senast: DizAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover