athena
Trådstartare
Jag har seminerat mitt sto 1 gång i år med resultatet icke dräktig. Min vet. säger att hon nog borde tas till en herre med rikigt goda simmare, eftersom hennes förutsättningar inte är de bästa. Hon lutar riktigt ordentligt, är sprucken nästan ända upp och ska givetvis sys i år (fattar inte att det inte är gjort tidigare, jag köpte henne i höstas då hade hon resorberat). Hon har lite cystor + ärrbildningar på ena äggstocken och i värsta fall kan det vara en sammanväxning.
Eftersom jag fick med en betäckning i priset när jag köpte henne har jag inte funderat på hingst utan kört med den (Lasandos). Hans sperma är ju inte super tyvärr, inte direkt dålig men ingen man eg skulle välja till ett sånt här sto.
Så nu är frågan, hon var sprutad i fredags och kommer väl i brunst nu i början av veckan skulle jag tro (knappast måndag men man vet aldrig). Jag kommer nog ge Lasandos en chans till men sen blir det till att byta hingst - frågan är till vem!
Krav:
Hopphärstamning
Relativt stor
Högställd
Korrekt
Gärna Landgraf + Corde.
Stoet är e Cortez och får ELIT i år, hon har avkommor i svår hoppning och ett stort antal hoppdiplom. Hon är bara 163 cm och lågställd, parallellförskjuten. Rör sig bra (8 på sin galopp) och är välbyggd för övrigt.
Men, det viktigaste av allt: Spermakvalité!!
Eftersom jag fick med en betäckning i priset när jag köpte henne har jag inte funderat på hingst utan kört med den (Lasandos). Hans sperma är ju inte super tyvärr, inte direkt dålig men ingen man eg skulle välja till ett sånt här sto.
Så nu är frågan, hon var sprutad i fredags och kommer väl i brunst nu i början av veckan skulle jag tro (knappast måndag men man vet aldrig). Jag kommer nog ge Lasandos en chans till men sen blir det till att byta hingst - frågan är till vem!
Krav:
Hopphärstamning
Relativt stor
Högställd
Korrekt
Gärna Landgraf + Corde.
Stoet är e Cortez och får ELIT i år, hon har avkommor i svår hoppning och ett stort antal hoppdiplom. Hon är bara 163 cm och lågställd, parallellförskjuten. Rör sig bra (8 på sin galopp) och är välbyggd för övrigt.
Men, det viktigaste av allt: Spermakvalité!!