Superförkyld hur gör ni??

rubytoo

Trådstartare
Jag är superförkyld både hosta, nysningar, feber och hela kittet.

Kommer min lille att bli sjuk nu?

Hur har ni andra gjort när ni blivit sjuka? Självklart pussar jag inte på honom även om det är supersvårt men å andra sidan så är det väl kanske inte fel att han får en släng av det han också med tanke på framtiden. Eller är jag helt fel på det nu?

Sv: Superförkyld hur gör ni??

Jag har varit lika nära sonen som vanligt när jag varit sjuk. Sonen har inte blivit smittad, trots att både jag och sambon varit förkylda i omgångar, både med och utan feber. Jag blev bl a smittad på dagis när jag jobbade en månad och var övertygad om att jag skulle smitta sonen, men icke!

Krya på dig!

Senast ändrad:

Det spelar nog ingen roll om du är lika nära som vanligt eller håller lite avstånd. Ni är ju tillsammans så mycket i alla fall så en smitta kommer nog i vilket fall som helst, om han nu blir smittad.

Hej!

Jag pussar och kramar ändå... Jag är ju ändå så nära så jag riskerar ju att smitta honom genom luften om jag hostar i hans närhet eller så.

Jag försöker att inte hosta/nysa i hans närhet och tvättar händerna ofta.

jag har varit förkyld från och till hela vintern, har snorat hela tiden och haftett par riktigt rejeäla förkylningar.
Moa har blivit snorig om nätterna, men inte mer, som tur är!

jag pussar på henne som vanligt, kan inte låta bli:D

Jag och exet var magsjuka båda två när sonen var nyfödd och han blev inte smittad.

Jag har varit förkyld i omgångar nu i ett par veckor, men varit som vanligt med lillan. Hon verkar inte ha påverkats, inte förkyld iaf. Men lite gnällig, vet dock ej om det beror på attt jag är sjuk eller inte.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 923
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 688
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30