Sunkiga läppar

Elegant machinery

Trådstartare
Vår ena hund luktar disktrasa om munnen, han har ganska mycket läppar och veck där det förmodligen samlas bakterier.

Jag torkar honom runt munnen med hushållspapper när han ser dregglig ut efter att ha druckit eller ätit, men man är ju inte alltid närvarande så fort hunden har besökt vattenskålen.

Han verkar inte besvärad av det själv, ingen klåda eller missfärgning. Tänderna ser välmående ut och ingen direkt rodnad i tandköttet, så jag tror det sitter mer i mungipor och läppar. Hur ska jag få honom sluta lukta gammal gympapåse?

Vår ena hund luktar disktrasa om munnen, han har ganska mycket läppar och veck där det förmodligen samlas bakterier.

Jag torkar honom runt munnen med hushållspapper när han ser dregglig ut efter att ha druckit eller ätit, men man är ju inte alltid närvarande så fort hunden har besökt vattenskålen.

Han verkar inte besvärad av det själv, ingen klåda eller missfärgning. Tänderna ser välmående ut och ingen direkt rodnad i tandköttet, så jag tror det sitter mer i mungipor och läppar. Hur ska jag få honom sluta lukta gammal gympapåse?
Torka med Malacetic Wipes, även Douxo Pyo Pads funkar.
Vid mycket problem kan man korrigera läppvecken kirurgiskt, inget särskilt stort ingrepp.

Jag har en cocker med läppveck som måste tvättas dagligen. Brukar ta bomullsrondeller med klorhexidin och tvätta rent och sedan spraya med douxo. En gång i veckan rakar jag ner så kort det bara går just vid läppvecken.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 596
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod