Sundbyholms travbana...

Inelin

Trådstartare
...i Eskilstuna, någon av er som finns där/ har hästar där/ tränar där eller är hästskötare där?
undrar Inelin. :)

Kul!!! Jag är intresserad av körning och ponnytrav, har några shetlandsponnyer. Tänkte bara höra efter här om någon känner till Sundbyholm och deras ungdomssektion som arrangerar ponnytrav, träningar och tävlingar. :) Jag har inte börjat där än, känns som jag är lite för gammal (25 år). Finns det travskolor för vuxna måntro?

Ponnytravsföreningen på Sundbyholm har en hemsida, vet inte om du har sett den? http://www.eskilstunaponnytrav.com/

Jag är oxå 25 o skulle vilja gå nån travskola! Kanske vore nåt för dem att börja med, det borde ju vara många som är intresserade, men lite för gamla så att säga.

/ Maris

Det vore inte helt fel! Både jag o min pojkvän är intresserade av det. Det finns en fd travare i "vårat" stall, och dens husse skulle lära oss, men så nu under hösten har det varit så mycket, så än så länge har det inte blivit av.

Jag tycker att det är konstigt att inte banorna satsar även på de äldre. Det är säkert lätt att få lära sig om man har en massa kontakter, men det har ju inte alla. När jag var "ung" så hörde jag aldrig talas om ponnytrav, nu verkar det ju vara vanligare.

/ Maris

Tror Örebro har "prova på" dagar för äldre? :confused: men är inte helt säker..
Men annars är ni självklart välkommna ut till oss... :banana: är de nå särskillt ni vill lära eller "bara" få en allmän inblick? *nyfiken*

"Prova på dagar" låter ju intressant. Jag får höra efter med Sundbyholm om de arrangerar nybörjarkurser för vuxna. Min lilla son skulle jag vilja introducera i ponnytrav, men vågar inte förren jag vet och kan mer själv.

Vi vill nog mest lära oss grunderna i körning, o selning o allt sånt som vi inte kan som ridhästmänniskor. :) Vi ska kolla med han i vårt stall o se när det kan bli av, annars hör jag av mig till dig! Säg till nångång om din häst ska starta i Etuna så kommer vi och hejjar! Var och såg grannens häst starta igår, och hon kom tvåa! Riktigt skoj!

/ Maris

Hej jag tränar på sundbyholm och om du ska hålla på med ponny så är max åldersgräns 25 år för att få tävla då får du börja med större hästar som jag skulle före slå att du satsar på istället.

Mantorp har det ganska ofta att man kan få åka med och prova i annatfall får jag ställa upp när det blir bättre väder vi har en dubbel vagn nere på sundbyholm som man kan prova med.

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Sryoqwe
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
1 113
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka