Summering av dagen

Reykur

Trådstartare
Oscar fick en rent urusel bedömning
"Något saknas, något gör att han inte ser ut som en devon. Mer som en vanlig katt som någon glömt borsta" Var Nurit Pahls ord. Dock fick han Ex1 i alla fall, och några ord om att det kommer på honom med, han är bara väldigt Baby.

I natt när jag låg och oroade mig över utställningen muttrade jag flera gånger: "Näe, han ser ju ut som en Cornish" -Gällande Rustie.
Vilken knäpp på näsan jag fick! En underbart fin bedömning, Ex1 och NOM! :banana:
Inga röster i panel, men väl.. I panel! Det är för mig otroligt stort.
Alva sa bara fina saker om honom och när jag förstod att hon tänkte nominera honom fick jag gåshud. Åh vad glad jag är! :bump:

Senast ändrad:
Sv: Summering av dagen

Vilken tråkig bedöming :( Gillar man inte typen på katten får man skriva vad som är fel, så kompetenta ska domarna vara...

Kul att det gick bra för Rustie, ibland blir man positivt överraskad :)

Jag antar att det är "looken" som saknas och det kan vara rätt så svårt att sätta fingret på vad som inte stämmer. Dock tycker jag att domaren i det läget helt enkelt ska säga att looken inte finns där.

Jag antar att det är "looken" som saknas och det kan vara rätt så svårt att sätta fingret på vad som inte stämmer. Dock tycker jag att domaren i det läget helt enkelt ska säga att looken inte finns där.

Precis, och jag håller faktiskt med henne. Det är mycket som ännu inte är "där" på Oscar. En liten söt unge med något höga öron och fluffig päls är ju inget man ex. förväntar sig ska få en BIV eller NOM.
Han fick som sagt Ex1 och hon avslutade med några ord om att han var lovande, och hoppades för vår skull att looken skulle infinna sig.
Hennes idé var att låta honom bära en bok på huvudet en timme om dagen :angel: :rofl:

Precis, och jag håller faktiskt med henne. Det är mycket som ännu inte är "där" på Oscar. En liten söt unge med något höga öron och fluffig päls är ju inget man ex. förväntar sig ska få en BIV eller NOM.
Han fick som sagt Ex1 och hon avslutade med några ord om att han var lovande, och hoppades för vår skull att looken skulle infinna sig.
Hennes idé var att låta honom bära en bok på huvudet en timme om dagen :angel: :rofl:

En bok kanske skulle hjälpa. ;) Annars brukar det funka bra att reta upp dem rejält innan de ska upp till domaren. Är de förbannade får de naturligt en bra devon-look. :rofl:

Ja, look är för mig en lika konkret bedömningspunkt som allt annat ;)
Saknas den mycket kan man se vilka delar det är man vill förändra, saknas den bara lite så är det själa looken som inte riktigt håller ihop.

Maja blev ju förmodligen nominerad på look, hon saknar många detaljer men har en look (när hon spänner av) som slår många "bättre" katter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka