aglaonema

Trådstartare
Ni som använder sulor som stötdämpning vilken sorts sulor använder ni? Går det bra med vanliga gummisulor eller måste det vara något annat material. Har snösulor någon stötdämpande effekt? Och nu vet jag att det finns såna som anser att sulor inte ger någon som helst stötdämpande effekt men jag ska prova!:laugh:

Sv: sulor

De ger ingen stötdämpande effekt enligt min mening men helsulor funkar på en del sulömma hästar däremot. Är det stötdämpande för att motverka t ex kotledsinflammationer o dyl så är det bortkastade pengar.

Vad kan vara bäst att prova för sulor som stötdämpning? Har hittat lite olika varianter: lädersulor, plast/filt, eller gummi/filt?

För SULÖMHET har jag använt sulor av ett silikonliknande material plus att hovis fyllde ut med ngt undertill men det var ett tag sen så jag kan tyvärr inte exakt säga vad det var.

SOm Jeeves sagt ger inga sulor direkt stötdämpning. Vad behöver du stötdämpning till? Du kanske ska fundera på Pg istället.
Men ska du prova sulor, så ta heltäckande svarta plast, vill du få effekten för att slippa snö också kan jag rekomendera Bulle sulor.

Ska du ha stötdämpande effekt skulle jag faktiskt rekommendera old mac. Det har vi till vår fångponny som får ont i fossingarna. Det står förklarat att de ger stötdämpning och det tror jag på. De är lite sviktande.

Ska du ändå lägga sulor är det väl de mjukaste mjuka och att man fyller med silikon under som kan ge någon form av stötdämpning men jag tror faktiskt inte på det. Vet inte om gummiskor finns kvar och kan ge stötdämpning. Diskutera detta med din hovslagare och se om denne har någon bra idé.

Jag använder bara vanliga snösulor som min mamma har köpt på grangården.:rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: turbofling
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
664
Senast: Alexandra_W
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 071
Senast: Tantan
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka