• Trav
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
S

suzukits

Tittar runt efter en tävlingssulky som jag ska ha till mitt stooora varmblod... Jag vill hällst ha en Royal men jag vet inte vilken modell... Men ni som tävlar.. Vad har ni för vagn? För å nack delar? Vill även veta för å nackdelar med s-skalmar!
Tck

Sv: Sulky

Jag har en Custom. som ser helt normal ut med träskalmar. Jag är mycket nöjd med min vagn. Vet inte hur bra s skalmarna är har bara sett att en del använder sådana. Fördelen måste ju vara att den ligger till vid hästen och är bedare baktill så att bakbenen kan bredda sig utan att "ta" i vagnen.

suzukits skrev:
Är det ingen som har en sulky här :confused:

Jo jag har en.. :smirk: jerald utan S-skalmar... Inte funderat så mkt över det där med S-skalmar... funkar bra med sidostänger tycker jag, för då kan man ju stödja när det behövs.
Vet bara att jag vill ha träskalmar, har sett att dom som har stål/alu verkar som att det ruskar och rycker en hel del i selen/hästen. Åtminstone när banan inte är helt jämn!

Jag har en specialbeställd custom QH ...den är i modellen hög men är något lite bredare än standarden...mina hästar kommer de flesta ur en bredgångarstam där man kan köra dyngkärran mellan bakbenen på dom :D
Har haft en Jerald innan, hög, och kuskarna gillade den mycket....

Nu har jag beställt en sulky :) det blev en Royal king 2z med träskalmar! Röd,gul å blå me namn o "tonade" hjulskydd :love: Längtar till jag får åka till min hemma bana å hämta den :bump:

grattis hoppsa du blir nöjd. jag ahr en grafströms.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V