Sulky/träningsvagns jakt...

cusan

Trådstartare
Jag har letat i flera månaer efter en hygglig träningsvagn typ nissevagnen och en sulky för banträning. Sulky finns till bra priser ( vilken är egentligen bäst för snabbjobb?) men träningsvagnar verkar vara ett kapitel för sig... Har varit och kollat på allehanda hemmabyggen, det verkar inte finnas en normal "offroad" vagn i hela sverige! Kan man ringa tränare på banorna och fråga om dom har nåt??? dom måste ju ändå byta ut ibland kan man tänka.....och vilka märken är bra egentligen, vill ha mycket fjädring överallt!!

/ cusan.

Sv: Sulky/träningsvagns jakt...

Inget att fundera över.Köp en Huddik.De är överlägsna.Inte så lätta att få tag på begagnade kan jag tänka.Men mitt råd rä då att spara ihop till en ny.Du får en vagn som kanske håller hela livet.

Jag är inte så nöjd med Huddiken faktiskt. Den har varit helt ok, men inget extra. Nu har jag en Grafströms, och den funkar kanon. Mycket bättre än Huddiken.

Jag har en hudik som är minst 25 år gammal...hur fräsh somhelst..dessutom BRED och långa skalmar....finns inte en häst som slår i eller skaver sig..

Med långvagn menar jag sulkett, inte speedcart, men jag trodde du menade speedcart eftersom du pratade om "off-road". Hudik som sulkett vet jag inte, men den är säkert bra. Hudik som speedcart är ok, men på den jag har är det ingen riktigt bra fjädring i alla fall. Den är rätt stötig faktiskt. Men annars är den rejäl.

Kan faktiskt rekomendera Desperado (Åf hittar du på Hästnet) Mkt billig Mkt bra fjädring tyvärr inte pulverlackad och med påklistrade ränder... men som sagt billig och utmärkt fjädring.

Den var så bred o lång så att min långbrösta blev för kort!

Tror dom tillverkar fler modeller bla en med dämpare både på sitsen och hjulen!

Senast ändrad av en moderator:

Såg bild på den ngstans såg ju ut som ny!
Hur kan dina hästar vara så bra?? :smirk: :smirk:

Visst är den fin :love:

Det är nästan så den är en raritet:bow:
Men jag har problem med mina korta ben...når som inte riktigt fram ordentligt :crazy:

Men jag har ju en hel del olika hästar hemma, och konvalecenterna är ju ganska olika i storlek...problemet jag hade innan denna var att när dom drog en grävare så slog dom i mina andra vagnar...man måste ju som "dra ihop dom " lite då också......eller så hade dom blivit så "feta" att skalmarna skavde dom....det är dock inge problem nu när jag har en QH....inga skavda magar där inte :D

Min erfarenhet av Desperado är att det är skit.Men funkar kanske om man man inte anv. i proffstall?

Lines skrev:
Min erfarenhet av Desperado är att det är skit.Men funkar kanske om man man inte anv. i proffstall?

Skulle vara färgen och dekalerna då... men jag tränar inte med dom utan lägger större vikt på komforten dådå+ att den är ställbar både fotsteg och sits... ifall benen skulle krympa då..

Man får vad man betalar för brukar jag säga.
Åker gärna bekvämt, men sen gör det mig inte så mkt om den ser ut att vara 10 år gammal efter 1år..
Och kostar 1/2 av vad ngn annan...

cusan skrev:
Jag har letat i flera månaer efter en hygglig träningsvagn typ nissevagnen och en sulky för banträning. Sulky finns till bra priser ( vilken är egentligen bäst för snabbjobb?) men träningsvagnar verkar vara ett kapitel för sig... Har varit och kollat på allehanda hemmabyggen, det verkar inte finnas en normal "offroad" vagn i hela sverige! Kan man ringa tränare på banorna och fråga om dom har nåt??? dom måste ju ändå byta ut ibland kan man tänka.....och vilka märken är bra egentligen, vill ha mycket fjädring överallt!!

/ cusan.

Procart 13 700 inkl moms...finns att få på leasing

http://www.stallberg.se/procart.htm

jari skrev:
:idea: Sälj den till travmuseumet! :idea:

Har själv en gammal vagn från Eklunds Travvagnar (I Rättvik tror jag) som oxå skulle passa där.. tyvärr inte i samma fina skick som Marthas Hudik

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka