• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jumanji
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 753
J

jumanji

Först åker stoet på blödning på förstärkningsbandet, i samband med vet undersökning på klinik passade vi på att vaccinera.
Dagen efter står hon med halsförlamning och når inte ner för att äta hö på backen...(kan tydligen hända i samband med vacc.)
Skrittades under 6 veckor, lagom dags för återbesök, då är hon ena morgonen "lymfangittjock" i båda bakbenen, morgonen där på är hon lika tjock i alla 4 benen....(ingen feber, pigg och glad äter:crazy:)
Klinikbesök nu på morgonen, blodprov svar på onsdag, Ilichias???:eek:
Nån som känner igen symtomen??
nedstämd jumanji

Sv: *suck*

Så tråkigt att det hänt så mycket med din häst. Låter som det skulle kunna vara I.

Jag har en häst som står med skada på förstärkningsbandet, hur var eran konvalecens och hur pass skadad var bandet.

Sv: *suck*

Skadan var ganska rejäl men det såg redan ut som om den var på väg att börja läka, vi var på klinik 2 veckor efter det hände då vi först trodde att det kanske skulle läka med bara vila, nu skulle vi egentligen tillbaka som i nästa vecka för att ultraljuda igen och se om det blivit någon förändring men då var hon ju helt tjock i alla 4 benen, väntar nu på svar om blodproven var OK, från det att vi var på klinik skulle hon skrittas i 6 veckor, först ledas 2x15 min/dag och sedan utöka skrittningen nu var hon skrittad under ryttare ca 2 veckor 30 min/dag.
jumanji

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Ela
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 156
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 385
Senast: sandrafors
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka