*Suck* :'(

M

_Mimmii_

Jag håller på att bli tokig! Jag har snart suttit i en månad med en häst som är sjuk och vi vet fortfarande inte vad det är, väntar nu på en utredning eller vad man ska säga.. Jag är oroolig :confused: :cry: Och sen blir man ju inte mindre oroad av att pålle inte blir bättre av medicinen han fått utskriven som nu är SLUT och han fortfarande inte är bra... :cry:

Nån mer som sitter där med en sjuk häst och bara väääntar? :(

Sv: *Suck* :'(

Oj... grymt jobbigt... Jag hade samma sak i somras på min ena häst.. Ingen hittade exakt vad som var fel, jättejobbigt att inte veta och inte kunna påverka..
vad har hästen för problem?
*tröstkramar*
/K.A

Jag känner lite liknande som du gör. Det är så svårt att avgöra hur min häst med fång EGENTLIGEN mår, bl. a. på grund av att det är så halt i hagen. Går hon stelt och "skruttigt" för att hon fortfarande har väldigt ont, eller går hon så för att hon är rädd för att halka omkull? Fång är så jobbigt, speciellt när man inte vet orsaken till senaste anfallet... :(

Jag vet precis hur det känns. Min lilla häst har snart stått på boxvila i nästan två månader pga fång. Har gett finadyne, butta och är nu inne på finadyne igen. Medicinen slut efter helgen, men pulsen har fortfarande inte försvunnit. Man känner sig fruktansvärt maktlös.

orion_x: har din vet ordinerat boxvila? Kanske det skulle vara bra för hästen om du gjorde en minihage (inte mycket större än hennes box) ute i snön? Någon skrev för inte så länge sedan här på forumet att deras shettis hade mått bra av det. Du kan ju kolla med vet! Det hade ju varit bra mycket roligare för hästen också, om hon hade fått komma ut lite.

Har testat det. Funkar inte, men hon vill inte gå in.. trots att hon har jätteont.
Pulsen försvinner inte då heller. Tyvärr..

_Mimmii_ skrev:
Jag håller på att bli tokig! Jag har snart suttit i en månad med en häst som är sjuk och vi vet fortfarande inte vad det är, väntar nu på en utredning eller vad man ska säga.. Jag är oroolig :confused: :cry: Och sen blir man ju inte mindre oroad av att pålle inte blir bättre av medicinen han fått utskriven som nu är SLUT och han fortfarande inte är bra... :cry:

Nån mer som sitter där med en sjuk häst och bara väääntar? :(
ja jag sitter oxå o oroar mej min häst har varit sjuk i en månad ..
och vet vet inte vad det är heller ...

Min är halt :(
Det började för ca 2 månader sedan, då fick hon vila och sen började jag sätta igång henne lite när veterinären friskförklarat henne. Men så blev hon halt igen, fick vila, blev bättre, sattes igång och blev halt efter bara två-tre dagar igen. Vet inte vad det är, funderar på en vandrande hovböld? Någon som kan lite mer invecklat om det? Jag vet mest i stora drag...

Första hältan kom iaf dagen efter att hovslagaren varit där, så han kom ut igen och kollade igenom hoven och sa att det var ett sömstick, men jag tror verkligen att det är något allvarligare...
Veterinären har klämt igenom hoven efter böld, känt igenom hela benet och gjort böjprov. Hittade ingenting :confused:

Nu ska vi till Täby om ca två veckor *sjukt lång väntetid, bokade innan jul*

hostar + lite hängig + lite vita blodkroppar :confused: och lite sånt.. men nu har vi tagit nya blodprov och dom hittar inget fel, men vi ska in till klinik nu nästa vecka igen så får vi se. :) han är i alla fall piggare och gladare och springer som en galning i hagen nu, så han borde ju bli bättre nu snart får vi hoppas! :love:

usch vad jobbigt, har aldrig haft nån fånghäst men kan tänka mig att det är vääldigt jobbigt :(

*kramar*

Ja, man tycker ju att när dom får medicin så borde den ju hjälpa :confused: och när den inte hjälper, vad 17 gör man då??

Usch, min förra foderponny var halt i 1 år och 7 månader (!!) till och från + ont i ryggen. (Fast jag blev fodervärd på honom när han var frisk)
Men ägaren fortsatte att kämpa och kämpa fast han blev utdömd nästan 2 ggr.. Men det var som ett mirakel, varje gång han skulle bli utdömd så var han FRISK, helt sjukt men otroligt bra :love: Men ägaren skickade iväg honom på simning i några månader och idag är han HELT frisk, inga symptom från sin sjukdom! :bow: :bow: :love: Men det krävs ju mycket tid, pengar, svett och tårar.

bettysmatte skrev:
orion_x: har din vet ordinerat boxvila? Kanske det skulle vara bra för hästen om du gjorde en minihage (inte mycket större än hennes box) ute i snön? Någon skrev för inte så länge sedan här på forumet att deras shettis hade mått bra av det. Du kan ju kolla med vet! Det hade ju varit bra mycket roligare för hästen också, om hon hade fått komma ut lite.

Jag har hört att det är skönt för hästen att stå i kallbad med hovarna när de fång, fungera nog alldeles utmärkt i snön som är kall...Kram

Ja, men det är så svårt när veterinärerna inte kan komma på vad det är som kan vara fel.. Men nu lutar det mest åt någon allergi av något slag, skulle jag tro. Men håller tummarna för att dom hittar vad som är fel nu nästa vecka :) :) Pålle är så pigg och trött på att skritta nu ju :D

Tack, det kan behövas :) Man är ju så ridsugen nu också, jag vill hoppträääna nuuu :d

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka