Suck vad ska jag göra

cowgirl81

Trådstartare
Har en honkatt på snart 4 år, varit hos mig sen hon var 8 veckor.
Skaffade en hankatt för snart ett år sen, han är 1 år nu lite drygt.
Båda är kastrerade dock inte samtidigt.
Han är jätte elak mot henne springer och jagar och biter och har sig.
Vet inte hur jag ska göre, enda gången hon vågar säga ifrån är när jag håller ungkatten. Annars vågar hon inte ge igen.
Trodde det skulle gå över efter 2-3 månader men nu har man haft de så här i snart 1 år, vad gör jag. har provat med vatten säg fy vad som helst, men inget funkar. De har en jättestor 3,a och springa runt i plus stora klösmöbler jag aktiverar dom minst 1 timme om dan. De får bra foder med mer. Men nu är mina ideér slut, vill ju inte göre mig av med nån utav dom då honan är väldigt personlig och ungkatten väldigt kelen.
Tacksam för råd.

Sv: Suck vad ska jag göra

Tycker det låter ganska klart - dessa katter trivs inte ihop. Om jag vore du skulle jag göra mig av med katten som ställer till med problem. Ge bort den till någon släkting eller kompis till dig så du vet vart den hamnar, så du kan hälsa på den.
För som du har det nu är det nog inte bra för någon. Och katter är inte precis något djur man kan bestämma över. De gör precis som de vill.

Jo men frågan är vem som vill ha en skogis utan papper. Och jag känner ingen som vill ha katt. Försökte i sommras sätta ut han på annons men fick inge napp.

annonsera igen, skulle inte bry mig om pengar utan bara leta efter ett ordentligt o bra hem.

annonsera igen, skulle inte bry mig om pengar utan bara leta efter ett ordentligt o bra hem.

Fast tyvärr är det så att man väldigt lätt kan locka till sig fel människor, impulsköpare, om man inte sätter ett vettigt pris.
En människa som inte är beredd att betala några hundralappar för en katt är heller inte beredd att lägga ner pengar på försäkring och vet.vård, det är min generalisering.

Till TS:

Han kan inte bli stallkatt då? Om du vistas i ett stall med inte för mycket trafik runtomkring så kan du ju fortsätta ha koll på honom där?

fast jag menade inte att hon skulle skänka bort katten.
Men jag tycker det är ganska vanligt med "raskatter" utan papper som det krävs x antal tusen för.

Jo han skulle funka ypperligt på en gård, Tyvärr känner jag ingen som vill ha en katt. Ska sätta ut annons på han nu. Men tror ni 500.- skulle vara rimligt, eller är det för mycket.

Femhundra tycker jag är ett rimligt pris på en kastrerad vuxen katt.
Om man inte vill betala det för en familjemedlem så tror jag inte man ens bryr sig om att försäkra den. Men du håller inte till i något stall nu då där han kan bo?
Ingen familjemedlem/nära kompis som kan ta emot honom på livstidsfoder mot att du betalar hans foder och försäkring?

Nej de jag känner har redan katt och vill inte ha fler. har ej häst nu så är inte i något stall. Men har fått svar på annonsen redan. :)

Nu har det varit ett ungt par här och tittat på han, de bodde lantligt hade hund och hästar och en katt. Så de kommer på onsdag och hämtar han. :) Dom var väldigt trevliga och verkade måna om sina djur så jag vågar nog släppa taget till dom. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 339
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar