Suck...photoshop problem

S

Spider84

Jag har gjort samma sak med några bilder (för privat bruk) att jag trycker print screen kopierar in dem i paint. Klipper ut den delen jag vill ha, trycker Ny, klistar in och sparar. Öppnar den sedan i photoshop för att göra canvas size större, men då upptäcker jag att bildern är helt enorm...i alla fall enligt photoshop.

De andra bilderna jag gjort så med har jag lagt canvas size på ca 12-13cm och då har den alltså varit 2-3cm större än bilden, men nu ligger bildens mått på 800-1000cm :eek:

Så jag tänkte då förminskar jag den; men nej då då syns bilden knappt trots att den har samma cm storlek som de gamla bilderna och samma procent på zoomen.

Har både startat om och lagt ned det ett par dagar. Fattar inte vad som hänt.

Bilden är helt plötsligt enorm, trots att jag tagit dem på samma ställe och gjort på samma sätt. Det syns också om jag tar en textruta på den = man ser knappt texten, som när jag provat på de gamla bildern är i lagom storlek.

Hjälp någon?
 
problemet ligger i vilken upplösning du har den i, lägg den i 72 dpi per tum, antagligen har du ett väldigt lågt värde där på den nu, under bildstorlek på "bild" ligger detta!
 
Jo den stod på 1 dpi/tum.

Men det funkar inte att ändra det. Hela programmet hänger sig när jag försöker...

Tog upp en annan bild och den låg på 96.
 
Är det inte lättare att kopiera in bilden direkt i Photoshop istället för att gå omvägen genom Paint? :)
 
Fast jag vet inte hur man gör det. :o

Har försökt tidigare, men det vill inte funka.

Hur gör man?
 
Du gör samma sak där.
Trycker på Print Screen, öppnar programmet, skapar en ny fil och trycker på Klistra in (Ctrl V).
 
:p
Ibland är man lite väl handikappad.

Ska se om det hjälper. Tack. :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp