Suck...hjälp?

Ravishing

Trådstartare
Min 7-åriga pappis har till och från haft problem med inåt-snorklingar, tidigare var det så sällan och lugnt att jag tänkte "noskvalster" och inte mer. Men nu är han behandlad och det är ingen skillnad, det har dessutom eskalerat..

Nu däremot... Han står blick stilla och kan inte röra sig, står och "kippar efter luft" och låter som om man står och drar snor ungefär. Han blir väldigt påverkad under anfallet och sedan inget mer. Vissa gånger har han stått i flera minuter utan att kunna röra sig, utan han bara snorklar. Tror ni det behövs en omgång interceptor till eller kan det vara något annat? Fortsätter det såhär ska han givetvis till vet.

Sv: Suck...hjälp?

svägerskans bichon snorklar när hon blir upphetsad över något, har alltid gjort, är vetundersökt x massor, och är sämre när hon har skov av sin allergi eller noskvalster, men det finns alltid där. det som fungerat på henne är att man öppnar munnen på henne, så att hon andas den vägen en stund istället. nu 7 år senare slutar hon oftast på kommando.

Kolla tonsillit! Min hund gjorde så, blev diagnoserad noskvalster i 3 år, upptäckte sen att halsmandlarna var öppna sår. Blev aldrig riktigt bra eftersom det gick så lång tid :(

Bra! Ska kolla det, tack.

Laa: tror inte det har med det att göra tyvärr... men tack ändå för svaret.

Ja, vår veterinär nämnde också att det inte är ovanligt att de snarkar inåt sådär när de har halsproblem. Vår vovve har gjort det en del, men inget sedan har opererade bort halsmandlarna för någon månad sedan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 869
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 611
Senast: LelleLilla
·
Hästhantering Jag har sedan ca 2 månader tillbaka en häst på foder, en 7-årig halvblodsvalack (mamman polsk, pappan svensk). Han är snäll i "vanlig"...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 052
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 471
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv