Suck- ´ångest´

E

evrebellma

Hela våren -05 va siktet inställt på att kursen på BRS som leder till arbetsryttare som började jan -06, den skulle jag gå!!
(Stundenten juni -05) Tog reda på allt.
Sen ebbade det hela ut. Sommaren/ hösten nu har jag haft strö jobb här och var. Ridit min egen hopphäst och dels andras med positiv effekt. En av Sveriges bästa FT ryttare såg min talang och blev mkt imponerad av min ridning:) Sen kom tanken upp på att jag skulle börja jobba som beridare hos en bra arbetsgivare/ stall. Provade åka till Italien men ack så misslyckat.
Finns ju inga bra jobb och jag letar, letar och åter letar! Vet att nästan alla som vill hålla på med hoppning som jobb måste nästan börja från skratch- mockning, rykt inget mer. Tävlingshästskötare är Absolut inget för mig!!

Samtidigt så lockar galoppsporten mer och mer:love:
Att jobba hårt och Veta att man kan komma ngnstans är det jag eftersträvar. Galopphästar, tidiga mornar, mkt jobb, etc en hyfsad lön, chans och möjligheter som en färdigutbildad arbetsryttare har- hela världen ligger för dina fötter i princip.. OM du vill lägga manken till!

Nu bor jag i Helsingborg, inte en enda galopphäst så långt ögat når.
Men jag skulle så gärna vilja gå BRS och sedan försöka på att jobba som arbetsryttare i några år!
Men är man som mig är allt inte så lätt, svårt att prata i telefon med okända- men det har blivit JÄTTE MKT bättre, då jag ringer på jobb etc. Är trevlig, positiv och framåt, men tar ett tag innan jag litar på folk- vilket betyder att jag kan vara liite reserverad i början..

Vill göra ngt vettigt nu!
När börjar nästa kurs på BRS?!
NGN här som ska söka?!

Har ingen erfarenhet av att rida galopphästar, då endast skolade..

Är 19 år, ridit i 15!
Ville bara skriva av mig lite!
/Isabelle

Sv: Suck- ´ångest´

Hej!
vet du att svensk galopp har tillsammans med strömsholm olika typer av galopputbildningar nu, allt från prova på till arbetsryttarutbildning

gå in på www.unggalopp.nu får du veta mer
mvh
prillan

Som jag förstått är BRS endast öppen för svenskar i Janurai varje år.

Jag funderar själv på att söka till BRS jan-07 (tar stundenten nu i juni)

Fast först ska jag neråt landet (bor i norrbotten, verkligen galopp tätt *suck) och gå någon mindre kurs/privatlektioner och förhoppningsvis till sommaren/hösten kunna få något jobb hos någon galopptränare

Jo, jag vet att det finns allt det på strömsholm, men det är inte billigt! Har inte råd/ möjlighet att ta lån..

Ta kontakt med någon galopptränare i närheten av dig och be att få hjälpa till. Du lär dig alltid något. Helsingborg är inte tomt på galopphästar och det är ju inte alltför långt till Jägersro! Jag är inte jättebra på Skånes geografi men t.ex Jarl Lovén tränar i Vallåkra, Anna Maria Andersson håller till i Ängelholm, Anki Svedberg i Östra Ljungby.

Nalle/Jarl Lovén

om du vill jobba så sök jobb hos Lovén. jag fattar inte att du inte hört talas om dem än =)

Nalle var den absolut bästa tränaren jag någonsin haft!! nu när jag inte vart där sen jag slutade känsn de osm jag int ekommer våga göra ens hälften av det där jag gjorde med nalles hjälp!

dom söker instruktörselev just nu. och man fpr hålla på med galoppisarna oxå.

heja dej!

http://www.kvistiftaridskola.se

glömde jag!

och ps!
Jag har lärt mej fruktansvärt mycket på den tiden jag var där (10 mån) och det är jobbigt, men när man inte behöver bo där så ör det nog mer fun and games än jobb o hemlängtan!
ds.

Hej ! Nästan rätt M. www.kvistoftaridskola.se
Roligt att höra att du lärde dig mycket hos oss. Du måste leta efter en bra tränare hemma också, som kan fortsätta att ge dig självförtroende. Du kämpade så bra hos oss, speciellt när din kompis/arbetskamrat plötsligt försvann innan avtalad tid gått ut.
Jo, vi letar efter en ny stall och instruktörselev till NÄSTA säsong, men huvudsakligen på ridskolebiten, inte löphästarna. Det är som förr, jag släpper dom inte gärna ifrån mig !
Kram och sköt om dig !

Hej Isabell,vill du lära dig rida i träning till att börja med samt komma in i galoppsporten,ring till mig så skall vi se om vi kan komma fram till ngt.jag har alltid ett 20 tal fullblod på gång dels som jag tränar själv dels som jag hjälper andra tränare med som kanske behöver hjälp att stärka upp träna lr dylikt jag bor 25min från Hbg.
Ring på 0435 53307 lr 53300.Jag har under årens lopp tränat upp många elever.Mvh Marie Lustig på Grytåsa ridcenter

Jag har varit och gått den utbildningen på BRS och det var riktigt roligt och jag lärde mig massor, visserligen tyckte jag att det man egentligen lär sig är det ute hos tränaren. För även om skolan är bra så är hästarna inte som galopphästarna på banan.
Men jag tycker du ska satsa på att testa lite här hemma först som flera andra redan har skrivit. För BRS utbildningen är 9 veckor i skolan och sen 9 månader hos en tränare, det är lång tid och även om man har kul så får man hemlängtan, tro mig ;). Hoppas du hittar ngt som passar dig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 755
Senast: mamman
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 415
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 309
Hästmänniskan Jag har hållit på med hästar i princip hela livet fram tills jag var 18 år. Då flyttade jag för att plugga och lånade ut min häst på...
Svar
2
· Visningar
1 699
Senast: lulski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka