Toya
Trådstartare
Jag tränar i alla fall på gym, men kanske inte ren styrketräning som ni menar här. Jag använder de olika maskinerna, eller vad man säger. Skriver i denna tråd för att få inspiration och tips, för egentligen vill jag ha lite mer strukturerad träning, ett slags träningsprogram jag kan följa. Smyger mig mot vikterna om det finns plats, men det är ju alltid så fullt.
Jag skulle gärna lära mig att använda hela kroppen i olika övningar, och inte bara sitta på en stol och fokusera på vissa muskelgrupper. När jag väl gått ifrån maskinerna och kört lite med vikter har det gett mycket mer. Jag måste bara ha ett program jag följer varje gång för att inte tappa fokus och inspiration.
Då tycker jag definitivt att du ska testa starting strength! Sök på det så kommer svenska sidor med förklaring upp. Jag var också livrädd och smög runt väggarna först, vågade INTE ta plats... men det är bara att göra, ställ dig på kö till racket och värm upp lite så länge. Killarna brukar bara gilla när det kommer tjejer som lyfter