styringe 18-19 augusti

B

Bellson_

vilka ska till styringe i augusti? :D
jag har aldrig vart där, men hur är banan tycker ni som har vart där?

Sv: styringe 18-19 augusti

Jag ska förhoppningsvis dit.
Var där i veckan och tränade på Lundåkra. Har aldrig tävlat där men hindrena står ju där så de är väl bara några nya dom sätter dit vid tävling.
Hindrena är enkla, men många typ hinder. Gravar, stockar, vatten (ganska litet och inbjudande), pallisad , bank osv.
Banan ligger i en backe kan man säga, den planas ut längst ner.
Underlaget brukar vara fint. Jag red där efter att det regnat massor och det märktes knappt. Lite sankt längst ner bara.
Du kan kolla hur det ser ut på Styringes hemsida uder anläggning tror jag det finns en länk till Lundåkra.
Jag vet inte vilken klass du ska rida. Själv ska jag debutera 90 med min unghäst.
Tror på fint väder och glada hästar.
/Rebecka

okej, de låter som en bra debut bana då? d-ponnyn ska nämligen gå sin första debutant klass där! :p

men tack, jag ska gå in och kolla på hemsidan också! :bump:

jag ska dit och rida Lätt på min D-ponny :) Var där igår och tränade, och jag tycker att banan är helt ok! Det kommer nog upp ett nytt däckhinder, men det är nog 90 cm.

okej, de låter som en bra debut bana då? d-ponnyn ska nämligen gå sin första debutant klass där! :p

men tack, jag ska gå in och kolla på hemsidan också! :bump:

Hanna ska dit med Ragnar (6-åring) som ska gå deb.

Banan är bra för mej som mamma :idea:. Jag står på kanten och tittar över en rätt står hage där ni rider runt. = super att filma och ha koll... Bra, varierade typhinder. Ett öppet dike som kan ställa till det lite eftersom det "dyker upp" som i Tågarp. (syns inte på håll)

Bra, varierade typhinder. Ett öppet dike som kan ställa till det lite eftersom det "dyker upp" som i Tågarp. (syns inte på håll)

Ja fråga mig bara....:angel::angel:

Kommer glad i hågen där förra året på liten 4-årig skimmel och är felfri fram till diket...vips så bet jag i gräset med MYCKET förvånad häst som stod bredvid och tittade på mig....

Ja, ja fio....jag VET vad du ska skriva nu men tänk dig NOGA för innan du gör det för skrattar bäst som skrattar sist.....:devil:

Kommer glad i hågen där förra året på liten 4-årig skimmel och är felfri fram till diket...vips så bet jag i gräset med MYCKET förvånad häst som stod bredvid och tittade på mig....

Ja, ja fio....jag VET vad du ska skriva nu men tänk dig NOGA för innan du gör det för skrattar bäst som skrattar sist.....:devil:

Sticker genast till Vinslöv och gräver ett dike till söndag :idea: :devil:

My lips are sealed.

My lips are sealed.

vi ska noga kolla hur det går för dej över denna grav som numera innehåller ett odjur (alltså novali ligger väl kvar?) :p

noterade att du är med bland 125 anmälda :)
blir det bortlottning där också? någon som vet

vi ska noga kolla hur det går för dej över denna grav som numera innehåller ett odjur (alltså novali ligger väl kvar?) :p

noterade att du är med bland 125 anmälda :)
blir det bortlottning där också? någon som vet

Odjur??? Moi???:angel:

Och om jag ska ligga i graven så lär jag ju INTE göra det när skimmeln kommer men när en viss BRUN valack som börjar på P och slutar på -ton närmar sig så kanske, kanske....:devil:

Jag ska dit, ska bara hoppa debutant!:) Hoppar lätt på Mariestad helgen efter istället...:D

Jag ska dit!! :D Å hoppas att lille ponnyn är på bättre humör... haha, han e så löjli :smirk:

Men hur e deb. hindrena för ponny? något som kan vara lite farligt eller likande... hehe

Puttputt

Någon som har koll på hur deras bana är :P

Jag ska dit och rida 90 klassen på storhäst :D Va där föra året och red debutant på d-ponnyn. Har för mig att banan var ganska lätt. Hela banan är ju liksom på en stor äng så det är inte så mycket upp och ner. Om det va något som var lite klurigt så var det nog nån kombination men kom inte riktigt ihåg hur den såg ut :confused:
Har för mig men är inte säker att torrgravarna var ganska stora men jag kan ha blandat ihop det med någon annan bana.

*kl*

Nu har ryttarmeddelande och startlistor kommit för dom som missat det!

Heja, jag startar först, vid 07.30. Aja, någon ska väl göra det med :p

Jopp jag såg att startlistorna har kommit ut :) startade inte så tidigt som tur är. Det är ju ändå en bit att åka för oss.

vilken tur!

Vi har väl lite mer än 1 timme i vanliga fall, men jag hade tänkt åka ner till skolan på lördagen, och då sover vi och så där, så då blir det ju inte alls långt ;)

okej för oss tar det kanske två timmar lite drygt. Men det är ju bra väg att åka. Jag är lite orolig för bangången. Jag tycker det är väldigt bra att gå banan på banvisningen men det kan jag inte nu för på kvällen innan är vi ju inte där och på lördagen är det ju banvisning 11.30 och jag ska rida 11.33. Men får väll gå den själv efter jag har ridit klart hoppningen och dressyren. :angel:

Nu när jag trillade av i hoppningen efter sista hindret i Torns :angel: så funderar jag på att åka dit, nu när de har bytt datum.. ska alla fortfarande dit fast de ändrat dag?
Rider isof Lätt C-ponny

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Övr. Hund En 8-veckors Golden Retriever tik valp hamtas hem Lordagen den 17:de Augusti. Jag har tva namn pa gang men kan ju inte bestamma mig...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 510
Senast: hastflicka
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
637
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat