Styrelseuppdrag

Araminta

Trådstartare
Jag har kandiderat till en styrelsepost som jag väldigt gärna vill ha. Valet kommer att ske på torsdag och vi är två som slåss om posten. Jag har en ganska begränsad erfarenhet av just styrelseuppdrag. Däremot har jag desto mer arbetslivserfarenhet inom det som skulle bli mitt område.

Ni som har mer vana av att sitta i styrelser, vad är det för personliga kvalitéer som värdesätts i styrelsesammanhang? Vilka typer av människor har ni trivts med? Vilka typer har inte fungerat?

Förutom själva valet på torsdag så ska jag även presentera mig själv lite kort samt vara beredd på att svara på frågor. Vill förbereda mig så bra det bara går :)

Sv: Styrelseuppdrag

Då är det medlemmarna som bestämmer, och vad de tycker kanske du har något hum om om du varit aktiv tidigare.

Trevligt :) Oftast får man söka med ljus och lykta efter ledamöter.

Viktigt för att bli vald tror jag är att man är förtroendeingivande och har integritet.

För en styrelse är det bra med en mix av olika typer av människor. Det som fungerar dåligt är sådana som tar på sig uppgifter men inte utför/slutför dem.

Tydlighet, kunskap om organisationen, styrelsens uppgifter, framtidsvision, omvärldsbevakning, driv och engagemang är väldigt viktigt i föreningsverksamhet. Vi sitter själva i valprocessen i föreningen där jag är styrelseledamot nu så det är vad vi (generellt sett) tittar på.

Jag har suttit i flera valberedningar på olika nivåer.

Det man efterfrågar har lite att göra med både vilken post det gäller och vad det finns för kompetenseer sedan förut i styrelsen. Vad som behöver kompletteras.
I en styrelsen behövs både idésprutor, genomförare och långsamma byråkrater :)

Dessutom är de viktigt att man är en lagspelare. En ensam estradör funkar INTE. En styrelse är ett team och idealet är att man jobbar i god sammanhållning och stöttar och sporrar varann.

En av mina vänner brukar säga, om en styrelse jag suttit i, att vi litar på varann, och så förlåter vi varann om vi inte orkar. Det tycker jag är lite av ett ideal.

Knapp

Stort tack för all input! :bow: Har läst och begrundat men tyvärr inte haft tid att svara. Men nu kan jag iallafall meddela att jag fick posten :bump:

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
Samhälle "Yttrandefriheten är en av demokratins grundpelare, men den bör aldrig användas för att försvara nazisters rätt att hota och skrämma...
2
Svar
31
· Visningar
3 516
Senast: Thaliaste
·
Hundavel & Ras Min jaktlabbe börjar bli till åren, och det är hög tid att tänka på nästa hund. Jag är jättenöjd med jaktlabben som ras, men vill ha en...
2
Svar
29
· Visningar
3 337
Senast: Sikta
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar