Studieuppehåll

Barbabelle

Trådstartare
Någon som ansökt om studieuppehåll från en utbildning på högskole/universitets nivå och fått det beviljat? Vad angav ni för skäl till uppehåll som blev godkänt?

Jag minns inte exakta skälet, men typ att jag ville fundera på mitt val eller nåt sånt. Var inga problem att få det beviljat och min uppfattning är att det inte brukar vara så svårt heller? Oavsett anledning.

Sökt två gånger, ena gången för föräldraledighet andra gången för att jag antingen var utbränd eller för att jag var för mycket efter och tyckte inte om utbildningen.
Men då var det inte självklart att jag fick komma tillbaka nästa termin heller utan vad en chansning så sett

Skolans syo hjälper dig säkert gärna och borde ha svar på dina frågor :)
Du kan ju fråga hur lätt eller fort man brukar få en plats igen och hur du söker om studieuppehåll.
:)

Någon som ansökt om studieuppehåll från en utbildning på högskole/universitets nivå och fått det beviljat? Vad angav ni för skäl till uppehåll som blev godkänt?

Jag tror sällan det är så stora bekymmer att få uppehållet beviljat - kruxet ligger nog snarare i att få lov att komma tillbaka. Prata med din studievägledare för att se hur det ligger till på just ditt program och studieort.

Jag har och min enda anledning var att jag ville ta paus och jobba en termin. Inget problem att få vare sig beviljat eller att komma tillbaka.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Sassy
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 265
Senast: Derivata
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar