Sv: Studera och ha häst i Halmstad
Jag hade min häst på en ko-gård strax öster om halmstad (en mil med bil ca), de ville ha det gratis men jag lyckades övertala dom till att få betala 250kr/mån i stallhyra

Underbara människor!
Gården hade inga faciliteter, hästen bodde i lösdrift med gårdens egna islänningar, stallet bestod av ett gammalt ko-stall. Den enda riktiga lyxen var väl varmvatten i det g:a mjölkrummet/sadelkammaren. Men jag trivdes som fisken i vattnet! Skrittavstånd till en tränare med stor rundpaddock där vi red lektion två ggr/mån. Jag köpte av gårdens hö för en väldigt billig peng. När jag åkte hem över helgerna passade de hästen åt mig. Ridvägarna var oändliga. Jag hjälpte till så mycket jag hann med mockning o fodringar.
Jag hade häst på studielånen, bodde i Nyhem, hade bil o klarade mig utmärkt. Jag valde iofs bort annan lyx i form av nya kläder och söp inte bort pengarna på kåren

Jobbade(utan ersättning iofs) på kårpuben istället o var på så sätt med iaf. Levde på billig mat. Men aldrig att jag hade velat vara utan hästen o friheten man får i stallet! Det behövde jag för att orka plugga. Bil har jag inte velat vara utan sen jag fick körkort, så jag har ingen aning om hur det är med bussarna där- satte aldrig min fot i en
Från början stod jag i ett stall med 500kr kallhyra lösdrift. Men trivdes inte, hästarna missköttes GRAVT! När det började drabba min häst så red jag helt sonika ner till ko-gården o frågade om de ville ha min häst där till skolan var slut, jag hade ju sett att där gick andra islänningar.
Det blev en halv uppsats om mitt hästhavande i halmstad, men inte ett enda svar på dina frågor kanske

Jag levde i min egna lilla värld, att ha en stallhyra på 1500kr hade aldrig varit aktuellt för min del, det hade pengarna inte räckt till! Det var precis så det gick runt som det var...