Studentlitteratur Djursjukvårdarutbildning

Q

Quadrophenia

Hej!

Tänkte höra om det är någon som vet vart man kan få tag i den studentlitteratur som djursjukvårdarna läser?
Jag har tänkt gå utbildningen (ska bara komma in först :angel: )
och tänkte att det kan vara intressant att läsa delar av litteraturen.

Så är det ngn som vet eller kanske har gått utbildningen och har litteratur de vill dela med sig av så lägg gärna ett mail.

Tack på förhand/
Q

Sv: Studentlitteratur Djursjukvårdarutbildning

borde väl gå att kontakta slu och be om litteraturlista för olika kurser. Har för mig att jag tillomed har sett litteraturlistor i kursbeskrivningarna på hemsidan. Sen är det väl bara att traska iväg till en bokhandel och be dem ta hem dessa böcker om de inte har dem hemma

Tänk bara på att litteraturen ändras ofta och kommer i nya upplagor. Dessutom så byts vissa böcker ut för att det kommer nya bättre. Jag köpte böcker i förväg en gång och fick köpa nya böcker igen när kursen väl började för att det kom en ny bok som dom ville ha som kurslitteratur. Så ett tips är att höra med någon som går utbildningen vilka böcker som återkommit och är värda att satsa på redan nu. Annars rekommenderar jag dig faktiskt att vänta med böckerna.

/Maria - veterinärstudent

Hej!

Visst är jag medveten om att litteraturen kan ändras, men jag är mest intresserad av att läsa böckerna för att jag tkr att det är intressant med djursjukvård. Inte så mkt för att jag redan ska ha läst böckerna när jag väl kommer på utbilningen.

Tack/
Q

Kommer du in så kommer du att få en litteraturförteckning över de böcker du kommer att behöva. Det är inte jättemånga så det är en ganska liten kostnad jämfört med många andra utbildningar.
Vi använde oss en del av Hundens sjukdomar, Kattens sjukdomar, Håll hästen frisk, Att bli med föl. Sen hade skolan köpt in den engelska litteraturen som behövdes i anatomi, fysiologi, radiologi och anestesi, så köpte vi den av skolan då de annars kan vara svåra att få tag på med lång leveranstid. Väldigt bra!

Nu används dock främst problembaserad inlärning sen ett år tillbaks och då är skolbiblioteket i Skara oersättligt!! Saknar det verkligen!

Hoppas du kommer in, en jätterolig utbildning med ett ännu roligare jobb att vänta! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: tara
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 921
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur