Stübben vs Globus

sjostrand

Trådstartare
Rent bomviddsmässigt passar Stübbens 30 (tristan) min häst. Däremot har hon en rätt rak rygg och jag börjar snegla mot Globus (Clic/Turner). Är det någon som har PRAKTISK erfarenhet av vilken bomvidd för Globus (Clic/Turner) som motsvarar Stübbens bomvidd 30 (Tristan)

Rent bomviddsmässigt passar Stübbens 30 (tristan) min häst. Däremot har hon en rätt rak rygg och jag börjar snegla mot Globus (Clic/Turner). Är det någon som har PRAKTISK erfarenhet av vilken bomvidd för Globus (Clic/Turner) som motsvarar Stübbens bomvidd 30 (Tristan)
Har för mig att Stubben 30 motsvarar Globus 32= normal.
Stubben är väldigt svängda, och globus är jätteraka, speciellt Clic! Att gå från Stubben till Clic är som två sidor av ett spektrum, Är hästen inte jätterak ska den kanske ha nåt mellanting? Passier, Jacson/santa cruz/toulouse, thorowgood, äldre Wintec, Crown, Barnsby, Baines hopp m fl är åt det rakare hållet jämfört med Stubben men inte jätteraka.

Bilder på hästryggen underlättar ofta om du vill ha tips.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 529
Senast: IngelaH
·
Utrustning Säkert nån här som har koll på Globus, hur är Clic och Ezperanza? Har läst att Clic passar mer takformade och Ezperanza rundare ryggar...
Svar
1
· Visningar
1 450
Senast: skogaliten
·
Utrustning Ny ponny inhandlad och tyvärr sitter inte den befintliga sadeln något vidare. Den jag har är en Globus Esperanza. Uppelever att den är...
2
Svar
30
· Visningar
3 266
Senast: caballus
·
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 835
Senast: ankic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • reservdelar till klösträd
  • Uppdateringstråd 30