Stubben sadlarna

K

Kia_K

Är 31 i bomvidd på en stubben normal eller är det smal/vid?

Tacksam för svar :bow:

Visserligen är det normal mot vid enligt stubben, men om man jämför men andra sadlar så är det ganska smalt faktisk.

Jag kan inte hålla med om att 31 är ganska smalt i gämförelse med andra sadlar. Jag tycker att 31 är något vidare än det man brukar kalla normal. 30 är deras normalbom och den kan vara något smal till dagens hästar.

Det instämmer jag i.

Stübben är väldigt smala. Den vidaste bomvidden är 32 - och när jag lade den på min kallblodstravare låg den ungefär en decimeter OVANFÖR hästen, den var alldeles på tok för smal.

En Henri de Rivel 32:a passade däremot alldeles perfekt.

Immer

Samma sak när jag provade en 32 stubben på mitt halvblod - var allt för smal. Stubben passar bäst på fullblod och andra med rak smal rygg.

Liknande trådar

Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 053
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Jeps
·
Utrustning Nån som vet hur många grader en pfiffsadel är i normal bomvidd, alltså bomvidd 2. Dom är rätt smala eller?
Svar
0
· Visningar
306
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård