Stübben sadlar

MajaR

Trådstartare
Hej, jag undrar om någon kan svara på om Stübben Juventus och Stübben Portos har samma bom?

Jag vet inte vilka bommar de har, men min uppfattning är att juventus har en mer klassisk stubben-passform som ligger bra på hästar åt det takformade, svängda hållet medan portosen passar bättre på rakare och plattare ryggar.

Jag vet inte vilka bommar de har, men min uppfattning är att juventus har en mer klassisk stubben-passform som ligger bra på hästar åt det takformade, svängda hållet medan portosen passar bättre på rakare och plattare ryggar.
Jaså? Har portos på båda mina nu och båda två har takformade svängda ryggar. Och det är utprovat av sadelprovare. Men om Juventus ska passa den formen så bör den ju rimligtvis passa min 😁

Intressant, testa! Jag älskar juventus (korta ben!) men den är för svängd. Portos uppfattade jag visserligen inte som spikrak, men mer åt det hållet.

Juventusen ska ju vara byggd som Siegfried (vilket är lite spännande för den gillar jag inte alls).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Elise4321
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 565
Senast: morgaine
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
159
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023