Stübben, Morris & Nolan, Henri de Rivel ??

Liselott76

Trådstartare
Vet ni om någon av dessa märken har en sadel som kan passa på en kort häst med normal manke, bogblad som går långt bak & något överbyggd? Bomvidd ca 95-97 grader.
Stübben
Morris & Nolan
Henri de Rivel
Goertz
Wintec
Wembley

Jag ska ta ut sadelprovare som har just dessa märken & behöver tips på vad som kan vara värt att prova. Helst dressyrsadel..

Sv: Stübben, Morris & Nolan, Henri de Rivel ??

Kanske ska prova Jaguar/Harry Dabbs?

HdR kan nog funka av de märkena du räknade upp. (men maila mig dina frågor igen så får du ett mer utförligt svar ;) Detta var mest för andra som läser tråden :)

Jag provade en HdR på min häst igår som låter ganska lik din på beskrivningen. och den satt aldeles utmärkt på honom. Det var dock en hppsadel vet inte om/hur mkt det skiljer på hopp/dress

jag rider med Stübbens sadel och är jätte nöjd. De får dig att känna hästens rygg och muskler och är lätt att rida i. Bra stöd!

Spännande - då ska jag absolut prova en hdr dressyr på honom.
Vet du om dom är stora i sätet? Har strl 36-38 på byxor - & vill ju ha en så kort sadel som möjligt eftersom han har kort rygg..

Jag tror dom är ganska normala/mot stora i sätet, den jag red i var 17.5" och passade mig perfekt. Den var något större än min 17"

Sisten kan ju sadelutprovaren berätta hur pass lång du får ha max p så kan du provsitta olika sadlar i butik som har olika mått på sitsen så kan du bestämma dig för vad som passar dig bäst och går ihop med dig.

Så kort rygg kan han ju inte ha, min c-ponny får max ha 16,5 å hon är kort i ryggen ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 357
Senast: ylvalill
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 799
Senast: tuaphua
·
Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 181
Senast: Carraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur