Stübben/Kieffer

Corax

Trådstartare
Jag är något av en pedant vad gäller ihoppassandet av utrustning till hästarna.
MEN i går "råkade" jag köpa ett Stübben-träns. ;)
Det är bara det att jag har Kieffersadlar...

Kan man ha det så? Vad tycker ni?

Sv: Stübben/Kieffer

Det är väl utseendet som räknas, eller?
Är båda i samma färg så är det väl inget att bry sig om!

Nämen fy, det går inte för sig! ;) Klart att man kan ha det så! Kieffer är väl mer känt för att tillverka sadlar, inte träns direkt... så vad skulle du annars ha? Byta sadel för att du köpt "fel" träns - äsch, vem märker det? Allvarligt? Själv har jag ett Stübben-träns till min Edinburgh-sadel... fy skäms på mig... :D

*skrattar*
Ja men då så, nu känns det redan bättre. :D

En parentes är att Kieffer har Massa träns också... ;)

Ja både träns och sadlar är svarta, något annat är otänkbart. :p Däremot är det mässingspännen på tränset... gissa om jag kommer att slita mitt hår när jag ska få tag på all utrustning med mässing. :crazy: :rofl:

Usch, vad har man gjort för att förtjäna detta pedanteri? *haha*

äääh? Är du töntig eller? Vem bryr sig om det är samma märke??

Men hur ska jag göra? idag red jag med Kiefferträns, med stubbens rundsydda tyglar och ett bett från Sprenger! och inte nog med det, jag hade min syntetsadel (Harlequin) med stubbenstigläder, och en lädergjord från Passier, snälla förlåt, lovar att bättra mig :banana:
ps. stigbyglarna var från Börjes...ds.

:D Mina prylar är bruna - verkar inte vara högsta mode direkt... men jag trivs & tycker det är snyggt! *ler* Kieffer har nog träns, men visst är det väl mest sadlar de förknippas med? ;)

Jag har ett hubertus träns till min stubben sadel :eek: ;)

fast.. jag ska köpa nytt träns, och så vitt jag vet har inte stubben rundsydda så då blir det nått annat märke då med ;) hehe

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka