Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag är något av en pedant vad gäller ihoppassandet av utrustning till hästarna.
MEN i går "råkade" jag köpa ett Stübben-träns.
Det är bara det att jag har Kieffersadlar...
Nämen fy, det går inte för sig! Klart att man kan ha det så! Kieffer är väl mer känt för att tillverka sadlar, inte träns direkt... så vad skulle du annars ha? Byta sadel för att du köpt "fel" träns - äsch, vem märker det? Allvarligt? Själv har jag ett Stübben-träns till min Edinburgh-sadel... fy skäms på mig...
*skrattar*
Ja men då så, nu känns det redan bättre.
En parentes är att Kieffer har Massa träns också...
Ja både träns och sadlar är svarta, något annat är otänkbart. Däremot är det mässingspännen på tränset... gissa om jag kommer att slita mitt hår när jag ska få tag på all utrustning med mässing.
Usch, vad har man gjort för att förtjäna detta pedanteri? *haha*
Men hur ska jag göra? idag red jag med Kiefferträns, med stubbens rundsydda tyglar och ett bett från Sprenger! och inte nog med det, jag hade min syntetsadel (Harlequin) med stubbenstigläder, och en lädergjord från Passier, snälla förlåt, lovar att bättra mig
ps. stigbyglarna var från Börjes...ds.
Mina prylar är bruna - verkar inte vara högsta mode direkt... men jag trivs & tycker det är snyggt! *ler* Kieffer har nog träns, men visst är det väl mest sadlar de förknippas med?
Trädgård & Växter Gjorde iordning en pallkrage igår där frilandstomater ska få bo. Grävde bort grässvålen med nässlor, la på papp, hällde på lite smått o...
Lantbruksdjur Diarsanyl fungerar även på flermagade djur, innan de hunnit bli flermagade.
Hos lamm så tar vommen ca 55 dagar på sig för att bli fullt...