M
marre79
Jag har fått ett problem med min unghäst, för ett par veckor sedan så har han antagligen strykit sig på bägge bakkotorna pga att hagarna var som frusna plöjda åkrar. Jag började med att kyla och andra natten hade jag honom värmelindad. Märkte då att svullnaden gick ner något men att den var värre i det ena benet. Värmelindade ytterligare en dag och sedan var han ok. Han har inte heller varit halt eller visat ömhet av något slag.
Problemet är att han nu ofta är gallig i bakbenen, värre i det som var värst struket och det är inte så kul när man har en unghäst som inte ens är riden. Gallorna går oftast bort när han rört på sig men i bland är gallan kvar i det ben som var värst drabbat när han kommer in från hagen. Kan man göra något åt detta eller är det bara att inse faktum. Jag vill inte linda alla nätter, har hört att har man börjat får man alltid göra det....
Tacksam för synpunkter.
MVH Marre
Problemet är att han nu ofta är gallig i bakbenen, värre i det som var värst struket och det är inte så kul när man har en unghäst som inte ens är riden. Gallorna går oftast bort när han rört på sig men i bland är gallan kvar i det ben som var värst drabbat när han kommer in från hagen. Kan man göra något åt detta eller är det bara att inse faktum. Jag vill inte linda alla nätter, har hört att har man börjat får man alltid göra det....
Tacksam för synpunkter.
MVH Marre