Stryka sig, hur?

nyponros

Trådstartare
Har anmält mig till två lokala dressyrklasser nu i helgen, men har av olika anledningar missat massor av träning nu inför som vi verkligen hade behövt då jag inte kunde något av programmen när jag anmälde... Jag har haft mkt feber och mest motionsridigt hästen, sen fick hon en tappsko som av olika anledningar inte kunde slås på förrän 5 dagar efter och så blev jag sjuk igen.
Ja, lite allt möjligt:D
Då jag fortfarande är sjuk men ändå vill tävla funderar jag på att fokusera på ena klassen som jag lyckats lära mig trots sänkt hjärnkapacitet, men går det att stryka sig ur andra klassen på plats?
Hur gör man då isf?

Jag tänkte att jag ska försöka lära mig andra programmet, och sen se hur jag mår efter första klassen på tävlingsdagen, om jag orkar vill jag rida båda.
Går det att göra så eller måste jag avanmäla mig i förväg om jag inte vill rida?
Jätteglad om någon svarar, jag hittar inte detta i TR!

Sv: Stryka sig, hur?

Det går bra att stryka sig på plats, innan klassen. Vet många som gjort så på tävlingar jag varit med på!:)

Det går alltid att stryka sig sent, hästen kan ju tex vricka sig på framridningen, eller ryttaren kanske ramlar av och gör illa sig.
Säg till i sekretariatet så fort som möjligt.

Du får betala klassen även om du stryker dig.
Vid dressyrtävlingar vill man inte ha strykningar samma dag då det är en hel del jobb med startlistor och protokoll som ska namnas.
Är det fasta starttider blir det onödiga pausar om någon stryker sig sent.
Ring så snart som möjligt till arrangerande klubb.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 258
Senast: Emelei
·
Dressyr Ska man skratta eller gråta? :confused: Jag tävlade två dressyrklasser i våras. Min häst jag haft något år hade börjat uppföra sig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 239
Senast: Solis
·
Ridning Är som ni nog sett ny här, vet inte om en sådan diskussion funnits tidigare hrä på forumet, sorry isf... Men... Jag som tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka