Strul med fungerande ftp-funktion

E

Extreme

Hej. Migränen håller på att ta över min hjärna som jag fått av allt strul med publiseringen av min hemsida.

Jag håller på att göra en hemsida på min iMac Intel 10.6.4 64 bit.
Programmen jag använder är gjorda för mac-användare RapidWeaver 4 ett avancerat och vad jag förstår ett av världens största och mest populära program att bygga upp en hemsida med och med massor av tilläggsprogram om man vill. Jag köpte också ftp-klienten Transmit 4. Trots att RW har en egen ftp-funktion blev jag tipsad om att den var bäst för mig som macanvändare.

Men det saknas ett program (server) WebbHotell och domän för att kunna publisera sidan/sidorna.
Trots massor av försök i en månad har inte en enda sida publiserats beroende på att jag begriper mig inte på alla dessa konstiga steg som behövs. Strulet ligger i ftp-klientens fönster, där jag förmodligen lägger saker i fel mappar.
Jag söker naturligtvis ett nytt WebbHotell/Domän som också hjälper mig igenom alla steg tll fungerande länk att öppna sidan/sidornas med.
Alternativt att betala någon som hjälper mig över dessa problem.
Har ni några tips
Tack
:banana:
 
Sv: Strul med fungerande ftp-funktion

vilken ftp klient du använder är upp till dig.

Vad är det som inte fungerar? att logga in på ftp servern? har du skrivrättigheter?

Jag skulle föreslå att du loggar in i root på ftpn/webbhotellet. Sedan går du in i den mappen i finder där du har din hemsida, så att du ser dina html/php/asp sidor eller vad du nu har för något. Sedan så överför du det här rakt in i root. Alltså, så att du sedan på webbservern har din indexsida i root, den bör rimligen heta något i form med index.html för att den skall laddas in automatiskt när man skriver in 'www.nisse.se' eller vad du nu har för domän pekat till hotellet.

angående ditt rapidweaver så är det ungefär som frontpage, ett program att skapa formgivning i utan programmeringskunskaper. Varken det optimala eller bästa men det fungerar iaf.. Och som alltid är det 10 år före microsoft både till användarvänlighet och formgivning.

Det är definitivt varken störst eller bäst. De professionella sitter i helt andra miljöer, men det har inget med ditt problem att göra.
 
Sv: Strul med fungerande ftp-funktion

Är inte hundra på att jag förstår vad problemet är?
Har du ett webhotell? Vilket i sånna fall?

Har aldrig använt RW då jag jobbar i DW men hur som helst har ju ditt program en inbyggd ftp-klient, varför använder du inte den?

Är det för att du behöver kryptera trafiken till webservern när du för över filerna? Eller behöver du kunna skicka SSH-kommandon? Eller har du några andra specifika krav?
Som jag tolkar ditt inlägg har du en basic html-sida som ska läggas upp på ett webhotell?
Då borde t.ex cyberduck eller den inbyggda ftp-funktionen i RW funka lika bra och vara enklare att sätta upp.

Transmit är ett bra program men ganska onödigt att betala för om du inte har väldigt specifika krav. Den har ju som du kanske sett ungefär en biljon inställningar så jag skulle rekommendera att du testar nåt lite mer basic som är lättare att få att fungera.

Cyberduck är ju en ganska trevlig ftp-klient som är gratis och mkt mer lättanvänd.
Jag använder den med kryptering så du kan få det i den också.
 

Liknande trådar

E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 398
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp