Strul med butik...

western_wannabe

Trådstartare
Har problem med en order jag gjorde till en westernbutik på nätet i februari... Ingen vara kommer, och jag får inga besked. Jag har tröttnat på att vänta i månader på utrustning som jag verkligen behöver omgående, och vill därför beställa denna någon annan stans. Jag har både ringt och mailat och frågat om varan är restad eller varför den inte kommer. Tjejen jag pratat med visste inte varför det ej är skickat, och de mail jag skickat till deras kundservice får jag ej svar på.

Enligt informationen på hemsidan går det bra att avbeställa en order som inte är skickad, via mail eller telefon. Jag har gjort detta via telefon, och tre mail där jag bett om bekräftelse på att ordern är avbeställd. Får inga svar på mailen, och tjejen jag pratade med på telefonen sa att hon skulle meddela ägaren att jag ville avboka min order. Enligt mitt kundkonto jag loggar in på på hemsidan är ordern fortfarande aktiv:confused:

Undrar om någon annan har liknande dåliga erfarenheter från denna butik, så jag hoppas det är OK att jag nämner den här... Butiken det handlar om är www.whc.nu

Är trött på att vänta och inte kunna använda min sadel... Om de inte kan leverera varan inom utsatt tid borde de ju iallafall kunna meddela att den är restad, svara på telefon eller svara på mailen jag skickat till kundservice...
 
Sv: Strul med butik...

Har handlat där tidigare..faktiskt även en splittans ny sadel för ett år sedan pluss andra prylar, då inga problem, snabba leveranser, bra kontakt...Men i år funkar ingenting där..slutat som kund...får inga meil..bekräftelse på ordern..som kund ska man inte behöva tjata sig till varor..skippa dem o leta vidare till seriösare företag..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Strul med butik...

Blev Dubbelt..raderar...........................
 
Sv: Strul med butik...

Ja, vill ju gärna skippa dem, men risken är ju att jag står där med dubbel uppsättning om jag beställer någon annan stans... Eftersom jag aldrig får bekräftelse på min avbokning, och ordern fortfarande är aktiv enligt kontot...
 
Sv: Strul med butik...

Ja, vill ju gärna skippa dem, men risken är ju att jag står där med dubbel uppsättning om jag beställer någon annan stans... Eftersom jag aldrig får bekräftelse på min avbokning, och ordern fortfarande är aktiv enligt kontot...

Bara att låta bli att lösa ut paketet..då skickas det automatiskt tillbaka. Skulle de sen gnälla för att du inte löste ut den..gnäll tebaks..:rofl:
 
Sv: Strul med butik...

Kan ge mig faan på att jag får stå för frakten fram och tebax då:smirk:

Om du har kvar dina mail du skickat så har du ju ett bevis i handen för att du försökt att avbeställa.

skriv ett mail till där du även förklarar att ordern fortfarande ser aktiv ut fast du avbeställt. Skriv datum i mailet och spara det som ett bevis.
 
Sv: Strul med butik...

Jag har oxå beställt från deras hemsida. Fick inga varor och det gick säkert en månad eller kanske mer. När jag ringde så sa de att de hade problem med deras dator, och beställningarna. Fick mina varor snabbt efter att jag pratat med dom.
 
Sv: Strul med butik...

OK!

Ja, strul verkar det ju vara någonstans... Blir bara så trött på att man avbokar både via telefon och mail, men att det inte hjälper. Hade gladeligen fortsatt beställa grejer från dem p.g.a. sortimentet, men nu tänker jag köpa min utrustning någon annan stans, där man får reda på om en vara inte kan levereras i tid och kan få svar via mail eller telefon...
 
Sv: Strul med butik...

Det är så tråkigt när det strular. Beställde grejer från en annan butik oxå, likadant där. Stod att leverans tiden var 5dagar. Men tiden gick och inga varor kom. När jag ringde hade dom missat min beställning helt! Fick i alla fall min grejer. Om jag hade en butik skulle jag vara väldigt mån om mina kunder och att det funkar med beställningar och leveranser. Det sägs ju att en missnöjd kund blir 10...
 
Sv: Strul med butik...

Jag provade ut en sadel därifrån. Den skulle vara klar på 6-8 veckor, antagligen snabbare. Nu, nästan dubbla tiden senare, är sadeln på väg. Antagligen hade han glömt att beställa hem den från Tyskland.. Men jag får en sadelgjord som plåster på såren, så det känns lite bättre. Skickade flera mejl och var irriterad, och fick svar nästan varje gång.
 
Sv: Strul med butik...

nej vad tråkigt, hade tänkt kontakat dom med utprovning av sadel till min pålle, men vill inte vänta i flera månader >___<
 
Sv: Strul med butik...

*kl*

Fick äntligen tag på ägaren idag, och har fått ordern annullerad. Tydligen har det varit datastrul även denna gång. Blev iallafall väl bemött av honom, och kan ev. tänka mig att beställa grejer därifrån (har ju haft span på en sadel därifrån, unghästen måste bara växa till sig först) men tänker då göra det via telefon och få allt bekräftat direkt...
 
Sv: Strul med butik...

Ja, jag hade lite otur. Till hans försvar: Det var runt jul/nyår, och då blir det lätt fel. Och han kom med en dags varsel, så det var ju bra i alla fall :D
Jag vet inte hur länge andra måste varit tvungna att vänta länge på sina sadlar, det beror på om han har dem hemma eller inte.. Om man har en "normal" bom och utformning på sadeln går det nog fortare för då har han den antagligen hemma..
Ja, jag vet inte.. Nu sitter jag här och suktar efter min sadel! Snart är den här, snart är den här! Känner mig som ett barn på julafton, efter att ha ridit barbacka i tre månader :p
 
Sv: Strul med butik...

haha med då har du super balans om inte annat när sadlen väl kommer ;) Min pålle är inte inriden så vet inte om jag vågar rida på honom barbacka det första man gör :crazy:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 886
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 490
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp