stropplöst schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 286
Sv: stropplöst schabrak

Varför skulle det inte fungera? Jag har ridit med bara en filt under sadeln och den ligger kvar...

Funderar jag också... Min sadel har en förmåga att glida bakåt så jag är lite tveksam...

Hm, just det ja, kanske helt beror på om sadlen passar eller ej :idea:

vad är fördelen med ett stropplöst schabrak? Finns det nån direkt fördel?

Hur som helst kan sökert hööksschabraket funka. Mina rg-schabrak glider inte trots att de inte har några stroppar.

Fördel..
Öh, :crazy: kommer inte på nån förutom att man slipper knäppa upp sadelgjorden varje gång man ska sätta på schabraket, om man nu inte har såna finurliga med kardborre på stroppen på schabraket.. :p

Beror nog helt och hållet på schabrakets passform i övrigt. Själv hade jag ett HorseSaver-schabrak till min gamla häst, och det låg som gjutet på henne utan varken stroppar eller sånt där band till sadelgjorden.

Jag tar av sadelgjorden varje gång jag använt sadeln, för att spara på sadelgjordsstropparna och sådär :D

Fördelen med sånt där schabrak är väl framför allt till sadlar som har enkel kåpa :)

Jag är lit :crazy: e tveksam till det där... På min hest ligger alltid sadeln kvar, mens sjabraken/ voilocken verkligen åker på PROMENAD bakåt!! :mad: :eek: Vet inte vär (hvor) den har tenkt sig, men! Den tycker iallefall INTE om att stanna kvar under sadeln! Så jag tror inte jag tör prova den stropplöse...

Jag har ett av dessa och det ligger mycket bra och stilla! Tycker det faktiskt är bättre än vanliga.

Jag kan tänka mig att det är bra till folk som använder samma sadel till olika hästar, där jag jobbade i våras gjorde dom det och det var så förbannat tråkigt att stå o plocka av sadelgjord och hela rasket när man skulle byta till olika paddar o dyl

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 854
Senast: Görel
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
395
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka