Stronghold mot skabb!

doglover

Trådstartare
Har någon annan här fått recept på stronghold spot on 3*0,75 ml utvärtes?
Vet. sa att man skulle applicera alla 3 kissarna i nacken. Glömde då fråga om dom menar all lösning i nacken bara sådär?

Kissarna är innekatter så ev. fler behandlingar ska inte behövas. Det är bara det att jag har hund också. Fast det glömde jag nämna. Är det då värdelöst att behandla katterna först och hunden senare?

Sv: Stronghold mot skabb!

En pipett i nacken på vardera katten, ja.

Jag har också innekatter och har fått order på att behandla dem igen om fyra veckor. Det är säkert olika hur olika veterinärer resonerar.

Vad gäller hunden vet jag inte säkert men själv skulle jag nog behandla alla djuren samtidigt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·
Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
3 412
Senast: dobbis
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: mackan
·
Övr. Katt Har lite hastigt och lustigt tagit hand om en kattunge som ingen ville veta av. Den lilla stackarn var ovanligt slö och ointresserad av...
Svar
6
· Visningar
1 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka