Strömsholm

Sv: Strömsholm

Tja Hunter lite klantigt ridet var det faktiskt :angel: Men sådär kan ju faktiskt alla klanta till det i stridens hetta (vem har inte gjort det liksom) och du har ju en fantastisk häst som står på benen iallafall i de lägena :)

Jag tycker ni är strålande! Att ge sig ut o göra en såpass bra runda i andra starten med en ryttarmiss endast, det ska du vara megastolt över!:bow::bow:

Ha ha nä det är hästen som är bra, jag sitter mest bara och åker med :p
och när jag för engångs skull försökte rida lite där i slutet så gick det åt skogen :angel:

Det var BARA för att jag inte fick följa med naturligtvis :devil:

Naturligtvis är det ditt fel :devil: :devil: :devil: du skulle så klart skubbat jobb och åkt med mig
Hade du varit med så skulle du instruerat mig att rida hela linjen med bågarna och se vägen ordentligt ner i vattnet och inte bara fokusera på den första bågen och då hade jag naturligtvis fixat linjen ;)

du har ju en fantastisk häst som står på benen iallafall i de lägena :)

Jaa :love: fina duktiga häst som redde ut situationen och jag som flyger av som en nybörjare :rofl:

Överväger mer och mer att låna ut henne till någon som KAN rida

På någon av de andra filmerna avslöjas att någon borde haft ett hinderfel som inte fick anser ju jag iallafall :angel:

För inte får man hoppa över hinderflaggan på det där sättet, man skall ju vara på insidan flaggan åtminstonde när man river ner den och inte mitt på den.

Jamen exakt!:eek: Det måste ju varit en väldigt orutinerad hinderdomare som släppte genom den missen...:crazy:

Jaa :love: fina duktiga häst som redde ut situationen och jag som flyger av som en nybörjare :rofl:

Överväger mer och mer att låna ut henne till någon som KAN rida

Men det hjälper ju inte dig i framtiden, eller hur ;) Det bästa för dig är ju att skaffa en massa rutin på denna hästen som du senare kan använda till dina andra, nya och nästkommande djur :)

Jamen exakt!:eek: Det måste ju varit en väldigt orutinerad hinderdomare som släppte genom den missen...:crazy:
Intressant att Svenska TR och FEI's reglemente skiljer sej här.

på FEI gäller att hästens huvud+hals och ryttarens huvud ska gå mellan flaggorna

-Men i Svenska TR är det sidan på hästen som gäller...

fast Strömsholm var väl CNC......:angel:

/Max

:rofl::eek::D:eek::rofl:

Akta dig så att inte H..N läser detta, den ..... är inte att leka med

(I varje fall inte om det är samma person som syns döma vattnet :devil:)

Rättat efter ha tittat på Youtube.... Trodde ni menade dömningen på häckarna före vattnet som visades på TV

Senast ändrad av en moderator:

Betti ett tips bara, man läser tråden och kollar INNAN man svarar på några frågor :devil:

Förstår det nu :o förlåt

Det finns väl ingen som råkat filma Betti? SVT gjorde det inte (visade bara ALLA andra placerade :mad:)

Visade SVT alla placerade från Strömsholm? Var det på Sportspegeln igår? (Jag missade Sportspegeln igår så ska se det på nätet idag eller imorgon.)
TV4Sport visade ju annars en del från Strömsholm, kan det ha varit det du tänkte på?

Det bästa för dig är ju att skaffa en massa rutin på denna hästen som du senare kan använda till dina andra, nya och nästkommande djur :)

Det bästa för mig ja, men jag tänker på den stackars kraken som måste hoppa runt med mig :angel: ;)

Tanter som jag ska inte hålla på med fälttävlan, det gör så förbannat ont i en gammal kropp efter en avsittning, synd att det är så fantastiskt roligt att rida fälttävlan att det är svårt att sluta...

Det bästa för mig ja, men jag tänker på den stackars kraken som måste hoppa runt med mig :angel: ;)

Tanter som jag ska inte hålla på med fälttävlan, det gör så förbannat ont i en gammal kropp efter en avsittning, synd att det är så fantastiskt roligt att rida fälttävlan att det är svårt att sluta...

Du är väl inte gammal:banana::banana:

Ha ha vad snäll du är men de flesta i min ålder har ju barnbarn ;)

Sigge var verkligen fantastisk i terrängen :love: Ingenting kändes svårt alls trots att jag höll på att få slag när jag gick banan, vattnet tex hade jag mer än gärna ridit alternativ på :eek:
Stopp i hoppningen men jag klandrar honom inte. Nya tag nästa gång :)

Fångade Bettidotter på bild som också hade problem med vinden ;)
27969049.jpg

Grattis till första **-iga. Va kul!!! :D

Jag vill också vara med och slåss nu! :angel: Men får ju vara glad att gammelmannen har överlevt våren öht och kanske kanske kanske kan komma tillbaka till banorna nästa år... :)

Kul med bilden :D nog syns det att det blåste!

Du fick ingen bild på när hon red med enhandsfattning och slet bort den lösa hatten från knuten ? :angel::rofl:

Tack!!

Har tänkt på er och undrat hur det gått. Vi får hoppas att båda våra gamlingar hänger med nästa år :)

Betti: Jag var för långsam :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När internationell fälttävlan återvände till Strömsholm och Nationaldagstävlingarna är det svenskt i topp i den tvåstjärniga klassen...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Strömsholm och Flyinge är starka och kända varumärken inom den svenska världen av hästar, ridning, utbildning och kultur. Här har...
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka