strömsholm

Sv: strömsholm

*Kl*

ska dit o vara hästskötare men på hoppsidan, mne självklart kolla på terrängen! :D

Jag ska dit och kolla på söndagen, vill också vara med :D

Håller tummarna för PrinceFair (kommer gå lysande, du vinner säkert ;) ), Nittionios häst (får väl försöka se henne i terrängen, men går väl med ljusets hastighet så kanske inte hinner uppfatta att hon galopperar förbi :angel: ) och of course;

GO MADDE, GO MADDE, GO MADDE :banana: :bump: :banana:

Vi ska dit för att se fältävlan först och främst, då vi alltid varje år är där någon dag men alltid missat fältävlan och då jag med min häst är intresserad stort av att träna till tävla det i framtiden så ska det vi otroligt spännande och se det "live"!

*kl*
Tips! Dressyren visar onlineresultat. I och för sig som procent men det gör ju inget!
Äntligen något kul att göra här på jobbet :angel:

och det fanns onlineresultat från hoppningen åxå, upplyste en kompis mej om i förmiddags, hon hade bättre koll än vad jag hade :crazy:

kan ta ett kort sammandrag av våran insats såhär långt :)
jag är jättejättenöjd med dressyren, han var verkligen kanonfin att rida - tyvärr var domaren värsta tråkgubben men det får man leva med
hade 53 straff, och bara tre kommentarer på hela programmet :crazy:

hoppningen gick på Åbanan, som efter allt regn förvandlats till en redig leråker.
var mkt problem redan i den * som gick på morgonen, så framåt lunch när jag red såg den inte spec kul ut.
jag är iaf väldigt nöjd med min duktiga häst som jobbade på och hoppade kanonbra ändå, vi rev första hindret grovt vilket var helt mitt fel, och sen lade jag en volt också för vi kom in alldeles för kort i en kombination och jag ville inte sätta honom i skiten - så det blev 10 tidsfel åxå, men jg är som sagt jättejättenöjd med min duktiga häst :love:

terrängbanan ser ok ut, lite kladdig på sina ställen bara.
är nog ganska snäll för att vara **, tror inte att jg kommer att drömma mardrömmar om den ikväll iaf :D

Följer online resultaten hela tiden för att se hur det går för dig. Håller tummarna stenhårt i morgon.

bara 4 felfria av 36 startande i den **-iga banhoppningen!:o

verkligen utslagsgivande...:angel:

inte dåligt av melin att vinna två klasser!:)

men hans hästar kan ju det utan och innan sen tidigare.....:angel: :)

Om du menar sofia B-berg så stack hennes häst på väg "hem" och drog förbi alla hinder. Såg otäckt ut, men gick tydligen bra.
Viktoria blev utesluten ngnstans mitt på banan, fattade det som att det var ett fall, för de sa i högtalarna att både häst och ryttare mådde bra.

Binsan skrev:
bara 4 felfria av 36 startande i den **-iga banhoppningen!:o

verkligen utslagsgivande...:angel:

jo vid den tiden var banan inte bara en leråker, utan en väldigt uppriden leråker :crazy: såg inte kul ut därinne, tycker synd om de stackars unghästarna som gick 135 hoppning där efteråt :crazy:

så har man klarat av den **iga debuten :D

blev en utbrytning på det lilla huset uppe på banken men annars var det inte några problem alls, är så himla nöjd med min duktiga häst :love:

Åkte upp till Strömsholm och tittade. Såg dig på banken som såg svår ut. Var den inte lika som på senior-SM förra året?

Även jag stod vid banken ett tag och det blev ju några fall där för några ryttare och en häst. Jag har förresten två kort på dig därifrån, vet iof inte om de blev så bra, men det finns...

Binsan skrev:
bara 4 felfria av 36 startande i den **-iga banhoppningen!:o verkligen utslagsgivande...:angel:

hrm vet inte om det är det rätta uttrycket. Lägre hinderhöjd än normalt. Underlaget blev ju sämre och sämre (fast de flyttade på hindrerna några meter innan **) och det var snarare så att om man hade tur och fick avstamp där marken höll så gick det bra. Nollorna var väl rel i början om jag inte minns fel. Flera hästar fastnade i avstampet och "föll igenom" hindren. Inte kul att se. :crazy:

Swedengirl skrev:
Även jag stod vid banken ett tag och det blev ju några fall där för några ryttare och en häst. Jag har förresten två kort på dig därifrån, vet iof inte om de blev så bra, men det finns...

åh vad roligt, du får jättegärna lägga upp dem här om du vill :)

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När internationell fälttävlan återvände till Strömsholm och Nationaldagstävlingarna är det svenskt i topp i den tvåstjärniga klassen...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama