strömsholm islandshäst utb

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dimmalim

Vilka ska söka till strömsholm nästa år? De blev ju inget intag i år pga för få anmälda. Tråkigt om dom måste lägga ner utbildningen. Jag skall söka iaf.
De som gått där får gärna också skriva o berätta hur det var! :)

Sv: strömsholm islandshäst utb

Jag går Hippologutbildningen och den kan jag verkligen rekommendera ! :)
tror att den utbildningen kommer konkurrera ut strömsholm så småningom. tror att en kund el. arbetsgivare hellre anställer en hippolog än någon som gått på strömsholm. -därför valde jag hippolog :)
för att den är mycket bredare och man lär sig helt enkelt mycket mer.

Okej, men hippologutbildningen är väl inte inriktad på B instruktör o C tränare osv för islandshäst?

Ja skall också söka nästa år :) Någon som vet hur många dom måste ta in för att det skall bli av?

Okej, men hippologutbildningen är väl inte inriktad på B instruktör o C tränare osv för islandshäst?

Jag går inriktning islandshäst. Det är nytt ifrån förra året :)
Vi kommer göra B-instruktörs examination år2 (eller om det är på våren i 1:an?) & C-tränar provet får man göra om man vill. Plus att man får mycket mer på hippologprogrammet ! :) och en "högre" titel.

Jag tycker verkligen du iallafall ska kolla upp det! och väga för och nackdelar.
Jag gjorde så att jag sökte till båda utbildningarna :) tyvärr hade de ju inte något prov osv. på strömsholm pga. för få anmälda iår, så det blev inget.. men lyckligtvis klarade jag antagningsprovet för hippolog och kom in!

Du kan läsa mer om Hippologutbildningen på SLUs hemsida, eller på Wångens.

Jag gick den nu (2010-11). PMa frågor om du vill! :)

Det är SÅ tråkigt att det bara var 1 år, saknar min klass massor. Helt fantastisk!

Senast ändrad:

Jag gick Strömsholm 09-10.
Man lärde sig massor, men utbildningen har oxå mycket brister (tycker jag).
Skulle jag göra om mitt val idag skulle jag inte söka Strömsholm utan jag skulle söka till Hólar! Där rider/tränar dom så som jag vill...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 330
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Senast: QueenLilith
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 090
Senast: ildiko
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 501
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025