Strömbergs Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TaylorSwift
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 128
T

TaylorSwift

Hej!
Ska prova en Strömbergs sadel till min valack snart och jag undrar vad ni har för åsikter om sadlarna? Det är en dressyr jag ska prova som jag kommer träna och tävla dressyr i varvat med hoppning. Om den passar är det antingen den elr griffin T4 dressyr jag ska köpa (isåfall nu då den ligger super på min häst) men samtidigt känner jag att det är skillnad på skinn och syntetsadlar och ifall strömsbergs sadeln passar vill jag nog ha den.

Jag har hört att de tillverkades till polishästar? inte gjorde väl alla sadlar det? Jag har ingen aning om hur gammal sadeln är men förmodligen har den ganska många år på nacken men den är i gott skick, behövs troligen stoppas om ifall jag köper den.
Vissa säger att sadlarna är hårda? det känner jag väl iof när jag provrider den men det är inget som påverkar hästen?

Hur mycket är rimligt att ge för en sån sadel? kan ev fixa bild.
Säljarna har satt ett utgångspris på 2500:- men när jag kollat runt lite på anda Strömbergs sadlar har det inte varit riktigt så dyra, spec inte eftersom den behöver en omstoppning också.

Vad tycker ni?

Sv: Strömbergs Dressyrsadel

Hej!
Ska prova en Strömbergs sadel till min valack snart och jag undrar vad ni har för åsikter om sadlarna? Det är en dressyr jag ska prova som jag kommer träna och tävla dressyr i varvat med hoppning. Om den passar är det antingen den elr griffin T4 dressyr jag ska köpa (isåfall nu då den ligger super på min häst) men samtidigt känner jag att det är skillnad på skinn och syntetsadlar och ifall strömsbergs sadeln passar vill jag nog ha den.

Jag har hört att de tillverkades till polishästar? inte gjorde väl alla sadlar det? Jag har ingen aning om hur gammal sadeln är men förmodligen har den ganska många år på nacken men den är i gott skick, behövs troligen stoppas om ifall jag köper den.
Vissa säger att sadlarna är hårda? det känner jag väl iof när jag provrider den men det är inget som påverkar hästen?

Hur mycket är rimligt att ge för en sån sadel? kan ev fixa bild.
Säljarna har satt ett utgångspris på 2500:- men när jag kollat runt lite på anda Strömbergs sadlar har det inte varit riktigt så dyra, spec inte eftersom den behöver en omstoppning också.

Vad tycker ni?

Jag kommer alltså inte ha dressyrsadeln när jag hoppar, har hoppsadel nu och vill ha ett annat alternativ i dressyren ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 203
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka