Strömaterial i kaninbur

Louica

Trådstartare
Vad tycker ni är det bästa att ha i bottnen av en innebur till en kanin?

Upptäckte när jag fick hem min lilla löwen dels att buren var väldigt hal, och att det fick plats väldigt mkt spån i den lilla teddypäls hon har på bakdelen.

Har tänkt se om jag kan få tag på lite halm att lägga in, så hon inte halkar runt och får så mycket spån i pälsen, men tänkte tidningar kanske kan hjälpa så hon inte halkar runt så mycket till dess.
Hörde när jag var mindre att man inte skulle lägga tidningar i bottnen för att färgen var giftig, men har senare hört att det inte skulle va giftig färg längre. Stämmer det?

Hur funkar det med toalätt? Tycker de ser så stora ut...

Sv: Strömaterial i kaninbur

Jag har spån och halm i buren. Det funkar bra, men du kan lägga på ett ganska tjockt lager om hon halkar. Men min kanin är ju korthårig förståss.
Tidningspapper ska du inte ha i buren. De får i sig trycksvärta! Jag har aldrig hört att det inte är giftigt längre, men var på den säkra sidan!
Förut hade jag gamla underlägg, sånna man ställer tallrikarna på i bottnen. Då kanske hon inte halkar. Testa annars en vaxduk?

Jag har inte prövat toalätt, men de verkar faktiskt rätt så bra. Pröva att lägga in lite i en del av buren?

Lycka till!;)

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 722
Senast: Riley
·
Däggdjur Efter flera besök hos veterinären med lilla kaninen har vetten och jag kommit överens om att nysningarna förmodligen beror på att...
Svar
19
· Visningar
3 145
Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: maalin_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17