Strö till kanin???

Vilya

Trådstartare
Någon som har något bra tips på strö till kaninen, för- och nackdelar med olika sorters strö?

Just nu har jag bara en kanin men hon ska paras i vecka 38 och sen tänkte jag behålla en av ungarna. Ska kaniner ha halm när de får ungar (precis som när hästar fölar) och behöver man tänka på något speciellt när det gäller den dräktiga kaninens foder?

Sv: Strö till kanin???

jag har aldrig hört att det ska behövas halm när dom ska få ungar.. jag hade spån ..
det är bra med grönt till henne sen, det är bra för mjölkbildningen ..

Det är viktigt att honan får mer mat när hon har ungar i magen ! När min hona fick ungar hade hon oxå halm i bot vilket ja tycker är bäst ! :) Men de tyckte inte hon utan hon födde ungarna i matskålen :crazy:

ja kan ju säga de att ja blev lite chockad när ja märkte att de inte var mat i skålen ,utan kaninungar :D

Om hon ska ha ungar är det bäst med spån i botten och halm över. Se till att intte städa buren när hon har fött ungarna det kan dom ta skada av och mamman kan stöta bort dom vänta en vecka innan du städar. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar