Strl på Hööks eksemtäcke?

C

cross2

Någon som vet om Hööks eksemtäcken är stora eller små i storleken?
Min tjej är bara 133 cm och väldigt nätt i typen.

Funderar på Small... (115)

Sv: Strl på Hööks eksemtäcke?

Jag trodde det skulle räcka till min också som är 127 cm. Men hon fick allt ha stl M. Nu är det förra årets täcke jag har. De har ju bytt tyg i år. Vet inte om det är lika elastiskt. Jag har stl 125 på andra täcken jag har.

Jag tror att dom är små. Min kille är 137 cm rätt grov och jag har ett 135 täcke som jag nog måste sy på lite tyg:crazy: .
Nu har jag sytt MASSOR på mina täcken genom åren så det är en baggis.:smirk:

Nej, M är bäst.

Köpte ifjol på det gråa täcket som reservtäcke (det var inte alls bra) och det satt alldeles för trångt men den här hästen är ju kraftig och borde ha L istället på den gråa modeleln.

Nu har Hööks tagit tillbaka det tidigare materialet som är bättre och på dessa har jag M som sitter bättre. Syr ihop ryggen på mitten, bara. (Bred och kort häst som är kraftig, blir lite hummande med symaskinen)

På Boett har jag stl 4 på honom som sitter perfekt.

Jag har oxå tänkt köpa ett eksemtäcke på hööks i år som reservtäcke. Har ett boett annars i strl L4(bred). Min häst brukar ha strl. 125 i vanliga täcken men han är ca 140 i mkh och mkt grov. Hade tänkt köpa 125 på hööks nu, men det kanske blir för litet då? Vad tror ni? Kanske bättre o satsa på 135?

Ja, jag tror nog 135 blir bäst?? har inet sett modellerna men är de tajta är det ju jobbigare än lite större som kan sys in.

jag köpte st 145 cm tror det motsvarar Large, sitter bra på kallblodstravaren som ser ut som en förvuxen ponny 155 cm hög.
135 cm var alldeles för lite.
verkar vara ett ok täcke.

Köpte hööks täcket för några år sedan och har problemet at det är ganska tajt om halsen på pållen, han har väl ganska tjock hals. Finns det något täcke på marknaden som man kan justera i halsen?

Hej Karin! Jag köpte ett 125 Hööks till Börkur. Du får gärna mäta och jämföra. Det sitter bra på honom och det finns gott om rörelsevidd. Materialet verkar var mycket tunnare än Boetts men det kanske inte har ngn betydelse?

Hej! :)
Okej, tror du Bosse kan ha 125 också eller? Han är ju väldigt grov nu *hmm*... Men det får ju inte bli för stort o lång heller.
Har Börkur på sig sitt täcke varje dag nu??

Ja täcket är på dygnet runt. Duschat m PROB och smörjer m oljan, kanske är lite tidigt ute? På bredden tror jag täcket kan passa men jag är osäker på om Bosí kanske är ngt längre i ryggen? Du får gärna mäta på Börkur och jmf innan du handlar.:D

Okej, jag har också börjat med oljan redan. Men täcket har jag inte satt på än. Ja gärna...får komma ut nån dag. Mamma hänger säkert också på, hon vill ju gärna hälsa på börkur. :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
570
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
854
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka